رییس جمهور آمریکا اعلام کرد هیچ نشانه‌ای دال بر تصمیم کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای توسعه برنامه هسته‌ای‌شان وجود ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: "باراک اوباما،" رییس جمهور آمریکا در مصاحبه با مجله خبری آتلانتیک گفت: هیچ نشانه‌ای دال بر تصمیم کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای توسعه برنامه هسته‌ای‌شان وجود ندارد.

اوباما افزود؛ من معتقدم که به رغم عقب‌نشینی تاکتیکی در "رمادی" در مقابل داعش شکست نمی‌خوریم.

وی اعلام کرد: شکی نیست این یک شکست تاکتیکی بوده است هرچند رمادی مدت‌های مدیدی وضعیت آسیب‌پذیری داشت. 
 
شکست رمادی موجب زیر سوال رفتن راهبرد آمریکا در عراق و نیز توان دولت مرکزی عراق شده است. اوباما این شکست را ناشی از فقدان آموزش و پشتیبانی نیروهای امنیتی عراق دانست.

اوباما گفت: آنها حدود یک سال بدون پشتیبانی کافی در این شهر بودند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: اما این نشان می‌دهد آموزش نیروهای امنیتی عراق، استحکامات، و سامانه فرماندهی و کنترل با سرعت لازم در شهر انبار و بخش‌های سنی عراق ایجاد نشده است. بی‌شک در منطقه سنی‌نشین باید نه تنها آموزش بلکه مساله تعهد را تقویت کرد. باید بهتر از وضعیت کنونی قبایل سنی را فعال کرد.

وی همچنین تاکید کرد؛ "حیدر العبادی،" نخست وزیر عراق فردی مخلص است و به کشور عراق متشکل از همه گروه‌های عراقی پایبند است.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
پس این معاملات چند صد هزار میلیونی شیخ نشین ها با کشور های فرانسه و سوریه در باره چیست .
شما که با این همه سازمان اطلاعاتی ، آدم بی خبری نیستید .
دروغگوئی هم از تاکتیک هرسوم شما آمریکائی هاست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
آقای اوباما ، فرار ارتش عراق نشان می دهد که فساد شما در ارتش عراق کارگر یوده و دخالت خیانت بار شما باعث این شکست شده است .
این چیزی بود که مورد نظر شماست ، اما دولت و مردم عراق خدعه های جنایتبار شمار ا تحمل نکرده و خودشان دشمن داعش آمریکائی را از کشور شان بیرون و به جهنم می فرستند .
آخرین اخبار