مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان: افراد را به عنوان مهمترین عامل تاثیرگذار بر محیط زیست نام برده واز گسترش یافتن معظلات زیست محیطی به دست پیشرفت فناوری بشر، از سطح محلی به ملی ومنطقه ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛محمدپور درخصوص تاثیرگذار بودن انسان برمحیط زیست گفت: مهمترین عامل تاثیرگذاربرمحیط زیست دخالت انسان در محیط زیست و طبیعت است ، در گذشته باتوجه به جمعیت اندک انسان، طبعا استفاده از فناوری برای بهره‌برداری از منابع کره زمین نیز محدود بوده و تأثیر انسان بر محیط‌زیست، منحصر به تأثیری محلی نبود و طبیعت می‌توانست خود را بازسازی کند.

وی افزود: اما اکنون افزایش جمعیت انسان و پیشرفت فناوری بشر به مرور زمان میتواند خطرات جدی برای محیط زیست را فراهم آورد و معضلات زیست محیطی از سطح محلی به ملی منطقه ای ارتقا دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان ادامه داد: با نگاهی عمیق وکلی به دستاوردهای بشر در سالهای اخیر می‌توان مسائل و مشکلاتی را که بشر در حال حاضر با آن مواجه است را ارزیابی کرد و آنچه از این ارزیابی‌ها حاصل می‌شود، پیشرفت‌های بی‌سابقه وچشمگیر بشری درحوزه‌های مختلف است که ازیک سو امیدوارکننده برای آینده انسانهاست وازسویی دیگر درصورت رعایت نکردن استانداردهای زیست محیطی میتواند مخاطراتی برای محیط زیست به همراه داشته باشد.

وی بااشاره به افزایش معاهدات وتفاهم نامه درخصوص حفاظت محیط زیست درسطح کشور ونوآوری درحوزه مختلف فناوری زیست محیطی گفت: ابتکار و نوآوری بشردرحوزهای مختلف بالاخص توسعه فناوری محیط زیستی، دریچه‌های جدیدی را به روی بشر باز کرده است وتعداد معاهدات و تفاهم‌نامه در خصوص حفاظت از محیط‌زیست در سطح کشور افزایش چشمگیری یافته است و درک مشترکی از آن در سطح ایران واکثرکشورها در حال شکل‌گیری است..

محمدپور افزود: براین اساس طی سال‌های گذشته،رویکردهای جدیدی برای حفاظت از محیط‌زیست و استفاده عقلایی از منابع طبیعی و محیط‌زیستی در چارچوبی خاص وعلمی مطرح شده ودرحال اجرا است.

دکترمحمدپور گفت: فرهنگ سازی زیست محیطی واجرای قوانین آن درتمام حوزه ها رابایدجدی تر بگیریم و با مشارکت و همکاری همگانی حافظ این محیط زیست انسانی برای بقای خود و آیندگان باشیم

انتهای پیام/م

برچسب ها: معضلات ، بشر ، زیست ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.