رئیس سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد اکثر اسرائیلی‌ها از «راه حل مبتنی بر تشکیل دو کشور مستقل» برای پایان دادن به مناقشه با فلسطینیان حمایت می‌کنند.

سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانروزنامه جروزالم پست نوشت: "شیمون پرز،" رئیس سابق رژیم صهیونیستی در کنفرانسی خبری که طی آن با سوال هایی از دهها خبرنگار جهان عرب روبرو شد افزود دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک برای پایان دادن به مناقشه اسرائیل و فلسطین امکانپذیر، ضروری و فوری است.

پرز در نشستی در بحرالمیت با میزبانی عبدالله دوم پادشاه اردن شرکت کرد که برخی سران و سیاستمداران کشورهای منطقه ازجمله عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر نیز در آن حضور داشتند.

شیمون پرز در این نشست تصریح کرد: من معتقدم مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینیان می تواند ازسر گرفته شود و ما باید هرچه سریعتر این کار را انجام دهیم. آنچه روشن است اینکه هیچکس نمی تواند اوضاع را آنگونه که هست ادامه دهد. وضع کنونی نمی تواند یک گزینه مناسب باشد.

وی گفت زمانی به نظر می رسید صلح با اردن و مصر یک رویا است اما اسرائیل توانست با این دو کشور پیمان صلح امضا کند و در کنار آنها به زندگی ادامه دهد.

پرز در پاسخ به این سوال که آیا فرصت برای راه حل دو کشور از دست رفته است گفت: کابینه جدید در اسرائیل تازه کار خود را آغاز کرده و قضاوت در حال حاضر زود است اما من می توانم بگویم همانطور که در کابینه‌های قبلی اسرائیل نیز وجود داشت، این کابینه جدید هم متعهد به راه حل دو کشور است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
آقای پرز جنایتکار معروف ، سرزمین فلسطین متعلق به فلسطینیان است ، به کشور خودت برگرد ، چرا در کشتار مردم منطقه دخالت می کنید و به زور می خواهید یک سرزیمن جعلی برای خودتان دست و پا کنید .
آخرین اخبار