سفیر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نمایشگاه‌های حلال به عنوان نقطه مشترک مسلمانان و غیر مسلمانان می‌تواند محلی برای تبلیغ صنایع اسلامی باشد گفت: این موضوع می‌تواند به عنوان ابزاری برای کاهش برداشت‌های نادرست در مورد محصولات حلال استفاده شود.

برپایی نمایشگاه‌های حلال، تبلیغ صنایع اسلامی برای کاهش برداشت‌های نادرست استبه گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، نمایشگاه اکسپو حلال با همکاری اداره مفتیات روسیه در مسکو روز گذشته (جمعه) افتتاح شد.
 
در این نمایشگاه که بیش از 16 کشور اسلامی و غیر اسلامی شرکت کرده‌اند شرکت‌هایی از جمهوری‌های مسلمان نشین شوروی سابق، افغانستان، مالزی، اندونزی، امارات، عربستان، ترکیه، مصر، تونس، مراکش، فرانسه و هند تولیدات خود را شامل مواد غذایی، البسه، لوازم آرایشی، بهداشتی و محصولات دارویی عرضه کردند.
 
یکی از شرکت‌های فعال در جمهوری اسلامی ایران نیز با ارائه محصولات خشکبار و ادویه‌جات در این نمایشگاه حضور یافت.
 
70 % محصولات ارائه شده در این نمایشگاه مربوط به جمهوری‌های شوروی سابق و شرکت‌های روسی بود.
 
در مراسم افتتاحیه که تعدادی از مقامات روسی حضور داشتند معاون شهردار مسکو طی پیامی بر روند رو به گسترش صنعت حلال تاکید کرد. همچنین پیام  «راویل عین الدین» رئیس اداره شورای مفتیان روسیه نیز  قرائت شد.
 
مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز طی سخنانی اظهار داشت: در تمامی ادیان الهی به غذا توجه شده است اما در اسلام به نوع تغذیه و چگونگی آن توجه ویژه شده و بالغ بر 250 آیه در قرآن وجود دارد که به روش‌های مختلف نوع تغذیه مورد بررسی قرار گرفته است.
 
وی افزود: اسلام به تاثیر غذا در جسم و روح انسان توجه کافی نشان داده و سلامت هر دو را در بهره‌مندی از یک تغذیه مناسب عنوان کرده است. در  روایات دینی بر این مسئله تاکید شده که نوع غذا به خودی خود بر ماهیت ویژگی‌های رفتاری و خلق و خوی انسان تاثیرات بسزایی دارد.
 
سفری ایران در مسکو اظهار داشت: صنعت حلال به عنوان بخشی ویژه در بازارها به سرعت درحال رشد و یک فرصت مغتنم برای تولید کنندگان و عرضه کنندگانی است که در پی بازارهای جدید می‌باشند.
 
سنایی خاطرنشان کرد: کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های حلال به عنوان نقطه مشترکی که مسلمانان و غیر مسلمانان در آن شرکت می‌کنند، می‌تواند محلی برای تبلیغ صنایع اسلامی باشد و در واقع به عنوان ابزاری جهت کاهش برداشت‌های نادرست در مورد محصولات حلال استفاده شود.
 
سفری ایران در روسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران به رغم تحریم‌های اقتصادی در سال‌های گذشته توانست حدود چهار میلیارد و دویست میلیون دلار صادرات غذایی حلال داشته باشد. ایران به عنوان کشوری که همه تولیدات غذایی آن حلال است، ظرفیت و امکانات خوبی در زمینه تولید و فرآوری غذایی دارد که امیدواریم در سال‌های آینده شاهد حضور بیشتر شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه باشیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار