فوق تخصص روان شناسی گفت: کودکانی که دارای بیماری خاصی هستند، بیشتر به اوتیسم مبتلا می‌شوند. همچنین پسرها 4 تا 5 برابر بیشتر از دخترها در معرض خطر این بیماری هستند.

بهاره احمدی فوق تخصص روان شناسی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به بیماری اوتیسم اظهار کرد: اوتیسم (در خودماندگی) یکی از بیماری‌های رشدی اختلالات است که معمولا در اوایل دوره کودکی یا قبل از 3 سالگی ظاهر می‌شود. علائم و شدت این بیماری در افراد مختلف، متفاوت است.

وی افزود: انواع اوتیسم بر توانایی ارتباط با دیگران توسط کودک، اثر گذار است.

احمدی در ادامه گفت: علائم و نشانه‌های اوتیسم در بیشتر اوقات قبل از 3 سالگی شروع به ظهور می‌کند. وجود یک اختلال در سیستم عصبی باعث عدم عملکرد صحیح مغز می‌شود.

این فوق تخصص روان شناسی تصریح کرد: در بیماران اوتیستیک مغز نمی‌تواند در زمینه‌های رفتار اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی به درستی عمل کند. کودکان و بزرگسالان اوتیستیک در ارتباط کلامی، بازی و فعالیت‌های سرگرم کننده دارای مشکل هستند.

وی افزود: تاخیر در یادگیری صحبت کردن، تاب خوردن مداوم، علایق غیر طبیعی به بعضی اشیا، ناتوانی در گفتن اسم‌ها، برقراری ارتباط چشمی، اجتناب از نوازش شدن و بغل شدن و یا کمک نخواستن از علائم ابتلا به اوتیسم هستند.

فوق تخصص روانشناسی گفت: پسرها 4 تا 5 برابر بیشتر از دختران در خطر ابتلا به این بیماری هستند. نژاد، مکان زندگی و شیوه‌ی زندگی، تاثیری در شانس بروز اوتیسم ندارند.همچنین کودکانی که بیماری خاصی دارند بیشتر از کودکان سالم به این بیماری دچار می‌شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: والدین باید توجه داشته باشند که پرداختن به این بیماری، مهم‌تر از عنوان آن است. کودکان با درمان مناسب و به موقع می‌توانند مطالب را بیاموزند، رفتارهای درست از خود نشان دهند و در آینده مانند افراد عادی زنگی کنند.



انتهای پیام/ 

برچسب ها: اوتیسم ، مغز ، روانشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.