با وجود مشکلات موجود در ارائه خدمات اينترنت پر سرعت در ايران اما اين روزها تقريبا اکثر کاربران ايراني در محل کار و خانه با استفاده از اینترنت های همراه به محیط های پيام‌رسان‌ موبايلی مانند وايبر و واتس آپ دسترسی دارند به طوی که این برنامه ها در رده برنامه ای همیشه آنلاین جای می گیرد.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛اين برنامه‌هاي کوچک که هزينه‌هايي چند هزار دلاری را به خود اختصاص داده اند،در حال حاضر هزاران ميليارد دلار سرمايه اپراتورهای تلفن را در سرتاسر جهان با تهديد جدي مواجه کرده‌اند.

کاربران اين نرم‌افزارها مسلما از رواج چنين ابزاري بسيار خشنود هستند اما دولت‌‌ها بواسطه این برنامه ها با کاهش درآمدها،چالش‌‌های امنيتی و مشکلات اجتماعی بسيار جدی مواجه شده‌‌اند.

جلوگیری از مرگ اپراتورهای همراه با تماس رایگان وبسته های تشویقی!

از طرفی سرعت و سهولت تحت تاثیر قرار دادن زيرساخت‌‌هاي سنگين اپراتورها توسط اين نرم‌‌افزار‌های کوچک،به اندازه ای چشمگیر بوده که هزاران شغل را در معرض تهديد قرار
داده‌‌اند،مانند يکي از اپراتورهای دولت امارات که در سال گذشته زيان قابل توجهی توسط وايبر برای آن ایجاد شد و این زیان حال بسياری از کشور‌ها است.


جلوگیری از مرگ اپراتورهای همراه با تماس رایگان وبسته های تشویقی!

مسئولان امارات بجای صرف هزينه برای مسدود کردن وايبر،دست به دامان خود وايبر شده‌‌اند و با پرداخت هزينه به آن،تقاضاي بستن تماس‌‌های خروجي و همچنين ارسال پيامک را داده اند.
به هر حال اين موضوع تبديل به يک چالش جهاني شده است که علاوه بر اپراتورها،دولت‌‌ها را نيز تحت تاثير قرار داده است.


جلوگیری از مرگ اپراتورهای همراه با تماس رایگان وبسته های تشویقی!


به گفته مديرعامل همراه‌اول در صورت ضرر اپراتورها از محل فعاليت بي‌ضابطه اين اپليکيشن‌‌ها،دولت حتي بيش از اپراتورها ضرر مي‌‌کند،زيرا در قانون بودجه ۹۴ رگولاتوری بايد ۵ هزار ميليارد تومان به خزانه واريز کند و اين رقم از محل درآمد اپراتورها است.حال اگر درآمد اپراتورها کاهش يابد تامين اين درآمد نيز دچار مشکل می شود.از اين رو به نظر مي‌‌رسد اپراتورها بايد بين شرايط بد و بدتر،سريع‌‌تر دست به کار شده و با مسائل دنياي مجازی روبرو شوند.

از آنجایی که اپراتورهای فعال داخل ايران خود يکي از ارائه دهندگان اصلي اينترنت نيز هستند،به راحتي مي‌توانند گزينه‌هايي مشابه وايبر و واتس آپ را به بازار عرضه کنند که کاربران بتوانند با استفاده از آنها تماس‌های خارجي و داخلي خود را برقرار کنند و درآمد اپراتور نيز سرجايش باقي بماند.

جلوگیری از مرگ اپراتورهای همراه با تماس رایگان وبسته های تشویقی!


همچنین اپراتورها می توانند درآمد خود را با استفـاده از ارائه اينترنـت با تخفيف زياد و قابل رقابت تامین کنند و در دراز مدت حيات خود را در ايران تضمين کنند،در غير اين صورت سودهای افسانه‌اي سال‌های قبل اپراتورها تبديل به خواب و خيال دست نيافتني مي‌شود.

گفتنی است؛عدم استفاده از اين ابزارها و فيلترينگ،احتمالا کمک چنداني به حل اين موضوع نخواهد کرد.

منبع:ایستنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار