مسئله دفاع مقدس نباید برای ما تبدیل به شعار شود، بلکه با پرداخت مستمر به آ‌ن‌، علاوه بر آشنایی نسل جوانمان با ارزش‌های آن دوران، شرایط را برای تولید فیلم‌های سینمایی در این باره تسهیل شود.

حمید آخوندی تهیه کننده «روز سوم» در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: مسئله دفاع مقدس نباید برای ما تبدیل به شعار شود، باید به آ‌ن‌ شکل مستمر پرداخته شود تا علاوه بر آشنایی نسل جوانمان با ارزش‌های آن دوران، شرایط را برای تولید فیلم‌های سینمایی در این باره تسهیل شود.

این تهیه کننده پیرامون دلایل موفقیت این فیلم گفت: به نظرم آنچه باعث موفقیت در روز سوم شد، این بود که بر اساس داستان واقعی و با تحقیق ومطالعه بر روی حوادث 34 روزه مقاومت خرمشهر، این فیلم را ساختیم.

وی افزود: از جمله دلایل ساخته نشدن فیلم‌های ماندگار در حوزه دفاع مقدس طی این سالها، نبود مطالعه و پژوهش درمورد موضوعات دفاع مقدس را می توان برشمرد، مثلا نویسنده در یک محیط دربسته می‌نشیند و بدون مراجعه به اصل حادثه و رویداد، فیلمنامه را می‌نویسند.

آخوندی در مورد قهرمان در فیلم سینمایی «روز سوم» اظهار داشت: شخصیت‌های این فیلم هریک نماد یک قشر از جامعه آن روز بودند، سمیره با بازی باران کوثری نماینده زنانی بود که در مدت زمان جنگ 34 روزه خرمشهر حضور داشتند، فواد با بازی حامد بهداد نماینده‌ای از ارتش عراق و بدخویی آن‌ها و رضا، نماینده مردانی که در آن روزگار برای حفظ کیان خانواده و وطنشان می‌جنگند.

وی ادامه داد: برای باورپذیری آثار سینمایی باید به سراغ قهرمان‌های واقعی رفت اما اشکال امروز در قالب کارهای دفاع مقدس این است که قهرمان‌های فیلم با آن چه در واقعیت بوده است، فاصله زیادی دارند.

آخوندی در ادامه به عدم حمایت مسئولین از ساخت فیلم‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در گذشته حمایت های بیشتری از ساخت این نوع فیلم‌ها می‌شد، دفاع مقدس در گذشته دغدغه مسئولان بود، اما امروز دیگر بودجه‌ها وحمایت‌های مادی و معنوی لازم برای در این حوزه صورت نمی‌گیرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «سفر به چزابه» تصریح کرد: نقش رسانه‌ها را در مهم جلوه دادن مسئله دفاع مقدس بسیارمهم می‌دانم، رسانه‌ها نباید تنها در روزهایی چون سوم خرداد و مناسبت‌های مربوط به دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به این موضوعات بپردازند. نوشتن هر روزه راجع به این موضوعات می‌تواند در جلب توجه درباره مسئولین به این دست فیلم‌ها، تاثیر داشته باشد.

آخوندی همچنین افزود :به شخصه برای حضور در برنامه های گفتگومحور و مناظره پیرامون مسئله دفاع مقدس در سینمای ایران و چالش ها و راهکارهای آن اعلام آمادگی میکنم .



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.