معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند از تلاش برای مدیریت ارتقای بهره‌وری آب کشاورزی این شهرستان در سال 94 خبر داد.

تلاش برای مدیریت ارتقای بهره‌وری آب کشاورزی دماوند در سال 94به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مجید صفری معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند در نشست کارگروه ارتقای بهره‌وری آب کشاورزی شهرستان دماوند در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: در خصوص ارتقای بهره‌وری آب کشاورزی، به دنبال این هستیم تا یک مدیریت واحد برای بررسی مشکلات آب ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم تا مصرف آب در شهرستان دماوند را ضابطه‌مند کنیم، افزود: برای اینکه بتوانیم به این موضوع دست پیدا کنیم، باید ضوابط و معیارهای خاصی را برای مصارف کشاورزی، صنعتی و شرب مسکونی در نظر بگیریم.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: به همین منظور، برنامه‌های خود را اعلام کردیم که بتوانیم علاوه بر اینکه این برنامه‌ها را در طول سال 94 تدوین می‌کنیم، در مرحله اجرایی نیز به پیشرفت فیزیکی خوبی برسیم.

صفری ادامه داد: امیدواریم با اجرای این سیاست‌ها مشکلی در خصوص کمبود آب شهرستان دماوند در طول سال جاری و آینده نداشته باشیم و شهروندان و کشاورزان یقین داشته باشند که آب در اختیار آنها قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه مکلف هستیم با برنامه‌هایی ویژه منابع آبی را حفظ کنیم، گفت: حفظ منابع آبی در شهرستان دماوند ضامن ادامه فعالیت‌های کشاورزی و استفاده مردم از آب آشامیدنی است.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به برخورد جدی با چاه‌های غیرمجاز در این شهرستان گفت: قطعاً پیگیر این موضوع هستیم که با بهره‌برداران چاه‌های غیرمجاز بدون هیچ استثنایی برخورد کنیم.

صفری اضافه کرد: از اداره امور منابع آب دماوند تقاضای برنامه کرده‌ایم تا بتوانیم با در اختیار قرار دادن امکاناتی که نیاز دارند، این موضوع در شهرستان دماوند ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه در راستای ساماندهی چاه‌های کشاورزی شهرستان دماوند در حال نصب کنتورهای هوشمند بر روی این چاه‌ها هستیم، گفت: در خصوص برخورد با چاه‌های غیرمجاز، ابتدا باید با چاه‌های غیرمجاز غیرضروری و مسکونی و بعد از آن با چاه‌های غیرمجازی که در دیگر امور مصرف می‌شوند، برخورد شود.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند در خصوص هزینه سنگین نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها بیان کرد: در تلاش هستیم که بتوانیم از اعتبارات استانی در این زمینه به کشاورزان کمک کنیم و در این خصوص، معاون برنامه‌ریزی و بودجه استاندار تهران نیز قول‌هایی داده‌ است.

صفری ادامه داد: علاوه بر اینکه پیگیر اعتبارات استانی هستیم، کشاورزان می‌توانند از تسهیلات بانکی نیز استفاده کنند و قطعاً باید کنتورهای هوشمند در شهرستان دماوند بر روی چاه‌های کشاورزی نصب شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: فرماندار ، دماوند ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار