با همراهی گروه موسیقی محلی و سنتی؛

«شالاکو» از فرهنگ اقوام گوناگون ایران در تالار وحدت سخن می گوید

گروه هنری شالاکو به سرپرستی و کارگردانی نگین مدنی ، اولین پرفورمنس آرت خود را به همراهی گروه موسیقی محلی و سنتی دست افشان به سرپرستی زهره عشقی خاص در تالار وحدت ویژه بانوان به روی صحنه خواهد برد.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبر نگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، این گروه اولین پرفورمنس آرت خود را در روز سه شنبه پنجم خرداد 94 به همراهی گروه موسیقی محلی و سنتی دست افشان به سرپرستی زهره عشقی خاص در تالار وحدت اجرا می کند. 

راوی برنامه طیبه رضایی راد، خاطراتش را از سفر به شهرهای مختلف ایران و دیدن آداب و رسوم جشنهای محلی برای بینندگان بازگو می کند و بانوان هنرمند گروه هنری شالاکو آن را در برابر بینندگان به تصویر می کشند.

از نمونه اجراهای محلی میتوان به اجرای حرکات نعلبکی و مراسم جشن عروسی در آذربایجان، نمایش جشن سینی در گیلان، تشت زنی مراسم چَکه سِما مازندران، حرکات سه چاپ زابلی و چوب زنیسیستان و بلوچستان و اجرای پرشور نمایش اسب کُرمانجی خراسان اشاره کرد.

همچنین نمایش حاجی فیروز در نوروز و اجرای حرکات آذری توسط هنرمند خردسال گروه از بخش های  دیدنی برنامه می باشد.

گروه هنری شالاکو فعالیت حرفه ای خود را از سال 1388 به سرپرستی و کارگردانی نگین مدنی در قالب جذب بانوان هنرمند و ورزشکار با هدف اجرای نمایش های آیینی - سنتی و آشنا شدن هرچه بیشتر جامعه ایرانی با فرهنگ غنی اقوام گوناگون سرزمین پهناورمان آغاز کرده است.در سالهای بعد ایشان با ترکیب حرکات سنتی و حرکات مدرن و ورزشی،اجراهای زیبایی از توان جسمی و آمادگی روحی بانوی ایرانی را به نمایش می گذارد.

گروه هنری " شالاکو " 5 خردادماه ، ساعت 15 ویژه بانوان در تالاروحدت روی صحنه می رود و علاقمندان جهت تهیه بلیت می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار