مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش خرید تضمینی این محصول را یک میلیون و 51هزار ریال در هر کیلو اعلام کرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان ،حبیب اله زارع  با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است گفت: قیمت توافقی آن توسط بخش خصوصی بیش از 200 هزار ریال است.

وی در خصوص مشکلات موجود در این بخش گفت: قدیمی بودن تلنبار ها، عدم وجود صنایع تبدیلی و زنجیره تولید از مهمترین معضلات صنعت پرورش کرم ابریشم در این شهرستان است که کلیه پیله های تولیدی، قبل از تبدیل به نخ از استان خارج شده و به استان خراسان جنوبی ارسال می شود که این امر موجب خروج ارزش افزوده ناشی از فرآوری پیله و تولید نخ از این شهرستان می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر زیر ساخت های تبدیل و فرآوری پیله ها به نخ در حوضه این شهرستان فراهم گردد گفت: باعث رونق اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر خواهد شد.

زارع تصریح کرد :جهت رفع این مشکلات با هماهنگی مرکز توسعه نوغانداری کشور و معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان تلاش بر این است تا در سال جاری تسهیلاتی جهت بهسازی و نوسازی تلنبارها و ایجاد 3تا 4 کارگاه نخ ریسی در روستا هایی که دارای بیشترین تولید باشند تخصیص یابد.

وی در خصوص حمایت های صورت گرفته از پرورش دهندگان کرم ابریشم گفت: از اسفند سال 93 جهت حمایت از نوغانداران 7600 اصله نهال اصلاح شده توت بطور رایگان در بین نوغانداران توزیع شد و در راستای اجرای طرح توسعه نوغانداری با مشارکت زنان روستایی 4 دوره آموزشی و ترویجی برگزار و به صورت رایگان تجهیزات پرورش نظیر دماسنج، رطوبت سنج، دستگاه بخار ساز و بستر پرورش در اختیار 30 بهره بردار قرار گرفته است.

انتهای پیام/گ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.