امروز احساس می‌کنم کسانی‌که دوربین بدست گرفتند، ارزششان کمتر از گرفتن اسلحه نبود.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ مراسم تقدیر از حماسه سازان با حضور مدیران صدا و سیما و امیرانَ، سرتیپ های کشوری در سالن رضوان برگزار شد.

در ابتدای مراسم علی‌اصغر جعفری معاون سرمایه انسانی صداوسیما اقتدار، امنیت و انسجام ملی را از دستاوردهای بزرگ هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: عقب نشینی و فرار صهیونیسم از جنوب لبنان از توفیقاتی است که از استمرار و عزت نفس جوانان ما حاصل شده است.

وی تصریح کرد: بر خلاف تمامی تصمیم‌گیری‌هایی که دشمنان برای ایران طرح می‌کنند،کشورهای صاحب قدرت برای ایران ارزش ویژه‌ای قائلند و این اتفاق ناشی از عظمتی است که در دوران دفاع مقدس خلق شده است.

جعفری ادامه داد: سوم خرداد را ولایت مداری و حق طلبی ملت ایران می‌دانم، امروز احساس می‌کنیم کسانی که دوربین بدست گرفتند، ارزششان کمتر از گرفتن اسلحه نبود.

در ادامه سردار لطفی ایزدی معاون اشراف و راهبردی کل قوا گفت: بعثت، غدیر، عاشورا، انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش‌هاست. انقلاب اسلامی انقلابی است که از حرکت نبوی، علوی و حسینی نشات گرفته است. فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزش‌های الهی است.

وی ادامه داد: ما مفتخریم در مراسمی هستیم که مصادف با ایام خجسته میلاد سالار شهیدان تاریخ امام حسین (ع)، میر علمدار بزرگ عرصه کربلا حضرت ابو‌الفضل (ع) و پیام‌آور عرصه خونبار نینوا حضر امام سجاد (ع) است و در این مسیر باید بگویم که شهدای ما برای اعلای کلمه " لا‌اله‌الا‌الله " قیام کردند و در این راه امام خمینی (ره) فرمودند: ما حسین وار وارد این جنگ شدیم و حسین وار به شهادت برسیم.

سر دار یزدی تصریح کرد: جنگ در انقلاب اسلامی و حرکت رزمندگان در انقلاب اسلامی حرکتی است برای جهاد افضل و جهاد اکبر این حرکت حرکتی ستودنی است.

رزمندگان اسلام 34 روز در خرمشهر با رهبریت و حضور چنین انسان‌هایی مقاومت کردند و استراتژی عملیاتی استکبار جهانی را با شکست مواجه کردند.

گفتنی است در دو بخش از حماسه سازان تقدیر کردند. در بخش اول از دارا آقا قادر خانزاده که برادر 6 شهید انقلاب اسلامی، خانوداده شهید حسین پای‌مردی، احمدی، خانواده خلبان شهید عباس بابایی که حضور نداشتند، از پسر شهید کشوری تقدیر شد.

همچنین در بخش دیگر از خانواده فرزند شهید و جانبازان جنگ تقدیر شد.

شایان ذکر است این برنامه با همت ستاد کل نیروهای مسلح، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، هیات رزمندگان غرب و شمال‌غرب هنچنین با حضور امیران، سرداران و یادگاران ساعت 11 صبح برگزار شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار