در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های مرگ سیاه در دل دود سفید و شلیک‌های مرد دو زنه با کینه‌ای کور، پیگیری شد.

پیشخوان اجتماعی 4 خرداد 1394به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان "دامادهای بدهکار"، "نگاهی به وضعیت جوانانی که به دلیل مهریه‌های بالا در زندان‌ هستند" پرداخته و در این باره می‌نویسد: مردان پیش خود حساب کرده‌اند که با جیب خالی می‌شود پز عالی داد و می‌شود آدمی آسمان جل بود و تعهدات میلیونی داد و گمان می‌کنند که مهریه را کی داده و کی گرفته، بی خبر از اینکه مهریه را هم می‌دهند و هم می‌گیرند، آن‌هم بدجور! با مجازات زندان و حبسی که معلوم نیست چه به سر آن‌ها خواهد آورد.

مرگ سیاه در دل دود سفید، پیرامون مرگ سالانه یازده هزار تن بر اثر استعمال سیگار، "بهداشت دهان و دندان در طرح تحول سلامت"، موضوع‌های دیگری است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی خود آن را بررسی کرده است.

اما از خبر داماد‌های بدهکار در روزنامه جام جم بگذریم، به روزنامه ایران می‌رسیم که اخبار حوادث را به صورت ویژه در صفحه شوک خود پوشش می‌دهد.

این روزنامه در صفحه شوک امروز خود به موضوعی مشابه با خبر روزنامه جام جم با عنوان "شلیک‌های مرد دو زنه با کینه‌ای کور" پرداخته که هر دو خبر بیانگر بی توجهی مردان نسبت به زندگی مشترک و تشکیل خانواده است.

ماجرا از این قرار است که صمد مرد 40 ساله دو زنه که به دلیل احساس تعصب بیش از حد خود اقدام به قتل مازیار 30 ساله همسر اول همسر دوم خود کرد. پس از تحقیقات پلیس، پرده از راز این مرد برداشته و صمد به جرم قتل مازیار دستگیر شد.

"بررسی علت خود کشی در میان جوانان"، "دعوای خیابانی 30 جوان پس از بزم مستانه، "محاسبه برج ساز 200 میلیاردی در خودروی لوکس"، "قاتل دایی و زن دایی در یک قدمی جوخه مرگ"، و "ریاست مدیر قالیشویی در باند دزد‌ها" موضوعاتی است که روزنامه ایران در صفحه شوک امروز خود به آن‌ پرداخته است.

از فضای حوادث به روزنامه همشهری سری بزنیم. این روزنامه در صفحه شهری خود به موضوع "زندگی دوباره برای 2 هزار و 300 خانه تاریخی تهران" پرداخته و روزنامه نگار در این باره می‌نویسد: بیش از 2 هزار و 300 خانه تاریخی به مدیریت شهر تهران این امکان را می‌دهد تا برنامه مشخص و روشنی برای گردشگری تاریخی و فرهنگی پایتخت ایجاد کند.

در ادامه این گزارش، نویسنده به مطالبی همچون معرفی خانه‌ها و اماکن تاریخی تهران، تاریخ دویست ساله پایتخت با سابقه طولانی، بازسازی محدوده‌های تاریخی ایران برای غنی سازی فرهنگ ایران، حمایت شهرداری و شورای شهر از طرح بازسازی بناهای تاریخی تهران و... اشاره می‌کند.

"پاسخ شهردار تهران به سوال شورای شهر پیرامون ساخت هتلی در شمال غرب تهران" و "رای شورای عالی آب به بازنگری در روش‌های ذخیره آب" موضوعاتی است که روزنامه همشهری در صفحه‌های شهری و محیط زیست امروز خود آن را بررسی کرده است.

از خبرهای شهر تهران که بگذریم، به روزنامه هفت صبح می‌رسیم که در صفحه زیر آسمان شهر خود به موضوع "بین صاحب کسب و کار با سرمایه دار نو کسیه فرق بگذارید" پرداخته است.

در این خبر می‌خوانیم؛ جامعه ایرانی به دلیل تحولاتی که در سال‌های گذشته در آن رخ داده، روی خود به سرمایه داران و صاحبان کسب و کار نشان نمی‌دهد، در حالی که تصوری در جامعه و میان مردم وجود دارد که اتاق بازرگانی محل حضور ثروت مندان ایرانی است.

در ادامه نیز این روزنامه در صفحه‌های پرونده روز، تازه‌های دانش و فناوری و زیر آسمان شهر خود به موضوعات "توکلی در یک مورد مجرم شناخته شد"، "گوگل در کنفرانس خود چه چیزی آمده کرده"، و "ساخت قرارگاه‌های آسیب اجتماعی در تهران اشاره می‌کند".

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار