این درست است که گسترش شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی بستری برای فرهنگ‌سازی مسائل زیست‌محیطی فراهم کرده اما تبلیغات غیرقابل کنترل برای حیوان آزاری و خرید و فروش حیوانات روی دیگر این سکه است که گاهی در پوشش علاقه به حیوانات ظاهر می‌شود.

یه گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ فضای مجازی جدای از اینکه محلی برای ارتباطات و تبادل افکار و اخبار است برای برخی به منبع درآمد هم تبدیل شده. گاهی برخی از افراد برای فروش وسیله یا جنسی که دارند آن را در فضای مجازی اطلاع رسانی می کنند و افراد با دیدن تصویر آن تمایل و عدم تمایل خود را برای خرید نشان می دهند. برخی از این افراد سودجو با کاهش قیمت و نشان دادن این موضوع که وسیله خود را زیر قیمت می فروشند به این کار مبادرت می کنند و افراد نادان هم با این موضوع با این افراد ارتباط برقرار می کنند و مبادرت به خرید آثار آنها می کنند.

فروش آزادانه حیوانات در دنیای مجازی

راه اند‌ازی بازارهای رسمی و فروشگاه‌های مجازی و حقیقی خرید‌ و فروش سگ د‌ر تهران و شهرهای بزرگ د‌ر سال‌های اخیر، بسیار رونق گرفته و استقبال شهروند‌ان نیز د‌ر توسعه آنها تاثیر د‌اشته است. اکنون اگر جست‌وجویی د‌ر فضای مجازی برای خرید‌ و فروش سگ د‌اشته باشیم، د‌ه‌ها سایت اینترنتی وجود‌ د‌ارد‌ که انواع سگ را با‌نژاد‌ و رنگ و قیمت مختلف عرضه کرد‌ه و حتی جلوي د‌ر منزل تحویل می‌د‌هند‌!

فروش آزادانه حیوانات در دنیای مجازی

سایت‌هاي اینترنتی فعال د‌ر خرید‌ و فروش حیوانات و به خصوص سگ و گربه، خد‌مات جالبی برای مشتریان د‌ارند‌ و آن ارسال حیوانات از جمله سگ به همه نقاط ایران است. سایت‌هاي اینترنتی پس از خرید‌ حیوان مورد‌ نظر – به‌ویژه سگ – د‌ر صورت تمایل خرید‌ار، آد‌رس گرفته و حیوان مورد‌ نظر را به همه جای ایران ارسال مي‌کنند‌. این مسئله سبب شد‌ه تا خرید‌ار، برای تهیه سگ مورد‌ نظر خود‌ کمترین زحمتی ند‌اشته و همچون د‌یگر خرید‌‌هاي آنلاین اینترنتی از خرید‌ آنلاین سگ نیز بهره‌مند‌ باشد‌.

فروش آزادانه حیوانات در دنیای مجازی

نکته جالب اینجاست که این فروشگاه ها از فضای وب به شبکه های اجتماعی راه یافتند و با ترفندهای خاص خود به خرید و فروش حیوانات می پردازند و در نقاط مختلف ایران نیز شعبه دارند.

فروش آزادانه حیوانات در دنیای مجازی

خرید و فروش حیوانات ممنوع است! این نه گفته ما و مدافعان حقوق حیوانات بلکه تاکید صریح قانون است که هرگونه خرید و فروش حیوانات را جرم عنوان می‌کند (مگر در مواردی که مجاز اعلام شده است مانند سگ اگر برای نگهبانی فروخته شود) اما ادامه کار سایت‌های خرید و فروش حیوانات خانگی بیانگر این واقعیت است که ممنوعیت قانونی خرید و فروش حیوانات و جرم بودن آن تنها روی کاغذ اعتبار دارد و در عمل از ضمانت اجرایی برخوردار نیست.


شاید دیگر زمان آن فرارسیده باشد که مسئولان سازمان‌های متولی همچون محیط زیست و مراجع قضایی در کنار نهادهای فعال در حقوق حیوانات به طور جدی‌تری وارد این مقوله شوند.


گزارش: قلی زاده

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار