فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت : اردیبهشت ماه امسال 865 واحد دامی غیرمجاز از سطح مراتع استان زنجان خارج شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری این استان با اعلام این خبر گفت: این تعداد دام در 6 مورد از سطح مراتع استان جمع ­آوری شده و تلاش می کنیم با همکاری مردم و بهره برداران مانع ورود دام غیرمجاز و مهاجر به مراتع باشیم.

سرهنگ منصور خسروی از خلع ید و رفع تصرف 11 هکتاری در اراضی ملی استان در ماه گذشته خبر داد و افزود: در این مدت پیشگیری از تصرف در 530 هکتار از اراضی ملی روی داده است.

وی ادامه داد: با وجود گرم شدن هوای سطح استان در اردیبهشت ماه خوشبختانه شاهد هیچ گونه آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان نبودیم.

خسروی اظهار امیدواری کرد: با بالا رفتن فرهنگ عمومی توجه به موضوع حفظ منابع طبیعی و محیط زیست از سوی عرصه نشینان و گردشگران بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان وصول93 مورد گزارش های مردمی را در ماه گذشته یادآور شد و گفت: امید داریم به دلیل کمبود نیروهای یگان این اداره کل برای حفاظت از اراضی ملی مردم ما را در این راه یاری کنند.

خسروی توقیف 14 دستگاه ماشین آلات و ادوات ، تنظیم 40 مورد تنظیم پرونده ماده 55 و خلع ید و رفع تصرف در11 هکتار و نیز بازداشت 7 متخلف را از دیگر اقدامات یگان حفاظت این اداره کل برشمرد.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: دام ، غیر مجاز ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.