نامزد حزب محافظه کار لهستان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور با کسب بیشترین آراء، رئیس جمهور شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ "آندری دودا،" نامزد حزب محافظه کار لهستان، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز و مانع از انتخاب مجدد "برونیسلاو کوموروفسکی" - رقیب اصلی خود - شد. "دودا" در دور دوم از انتخابات، ۵۳ درصد آرای مثبت را بدست آورد و رئیس جمهوری پیشین لهستان فقط ۴۷ درصد از آرا را کسب کرد.

"آندری دودا" در نخستین سخنرانی خود پس از اعلام نتایج انتخابات ضمن تشکر از همه هواداران و مسئولان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: هزاران و میلیونها نفر بدون ذکر نام و نشان من را حمایت کردند. مطمئن هستم با همراهی یکدیگر می توانیم لهستان را به جلو ببریم. کار بزرگ و دشواری در پیش داریم و هیچ کس نمی تواند به تنهایی از پس آن برآید. حتی می توانم بگویم رئیس جمهور و دولت نیز به تنهایی نمی توانند کاری انجام دهند. بدون حمایت مردم کاری از ما ساخته نیست.

"برونیسلاو کومورووسکی،" رئیس جمهور سابق و نامزد شکست خورده جناح راست میانه ، پیروزی رقیب را پذیرفت و گفت: مردم لهستان امروز تصمیم خود را آزاد و دموکراتیک اعلام کردند. معنای دموکراسی این است که نه تنها باید رای دهندگان را به رسمیت بشناسیم، بلکه باید به رای آنها نیز احترام بگذاریم. به همین دلیل من به "آندری دودا" پیروزی در این انتخابات را تبریک می گویم.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری لهستان هفته گذشته برگزار شد و هیچ یک از این دو نامزد نتوانسته بودند اکثریت آرا را کسب کنند. به همین دلیل انتخابات به دور دوم کشیده شد. به گزارش کمیسیون انتخابات لهستان، ۵۶ درصد از واجدین شرایط در این انتخابات شرکت کردند.
در دور نخست برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لهستان، "آندری دودا" ۳۴.۷۶ درصد و "برونیسلاو کومورووسکی" ۳۳ درصد از آرا را کسب کرده بودند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار