تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در دومین روز پیاپی مقابل مهرام برنده شد تا با نتیجه 3 بر یک در سری فینال لیگ حرفه ای پیش بیافتد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دیدار چهارم سریال فینال لیگ حرفه ای بسکتبال با 10 دقیقه تاخیر از ساعت 15:55 دقیقه امروز چهارم خرداد در سالن واحد تهران شمال دانشگاه آزاد آغاز شد. تغییری که در تنظیم جایگاه سبد مسابقه ایجاد شد و هماهنگی پخش مستقیم باعث تاخیر کوتاه مدت در شروع مسابقه شد.

تیم مهرام با یک تغییر نسبت به ترکیب اولیه دیروز وارد میدان شد و فرید اصلانی را جایگزین سجاد مشایخی کرد. سعید داورپناه هم که در بازی قبلی مصدوم شده بود، به خاطر پیچیدگی مچ پا در بازی امروز غایب بود.

ترکیب اولیه تیم ها:

دانشگاه آزاد: حامد حسین زاده، جواد داوری، فلیپ ویدنف، رایان ریچاردز و روزبه ارغوان

مهرام: فرید اصلانی، تاکوان دین، اوشین ساهاکیان، آرمان زنگنه و حامد حدادی

محمدرضا مشحون برادر محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال به همراه مهران سررشته یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون که به نفع مشحون از انتخابات کناره گیری کرد نیز برای تماشای این بازی به سالن دانشگاه آزاد آمدند.

شروع 8 بر صفر دانشگاه


فیلیپ ویدنف و رایان ریچاردز یاران خارجی دانشگاه هر کدام با 3 امتیاز اولین امتیازآوران مسابقه بودند و با دو امتیاز روزبه ارغوان شرایطی مشابه روز قبل برای دانشگاه آزاد پیش آمد.

برتری 3 امتیازی دانشگاه در نیمه اول/ شعار

مهرام بعد از شوک اولیه در دقیقه چهارم امتیازات اول را به دست آورد و از اواسط کوارتر به بازی برگشت اما دانشگاه آزاد برتری مطلق وقت اول بازی را داشت. صدای طبل تماشاگران این تیم نیز ریتم بازی شاگردان شاهین طبع را همراهی می کرد.

دانشگاه آزاد هم به تبعیت از مهرام تعدادی تماشاگر خردسال برای این بازی داشت که در کوارتر اول به خوبی تیم ها را از هم تشخیص نداده و امتیازات هر دو طرف را تشویق می کردند.

کوارتر اول بازی با نتیجه 25 بر 14 به نفع دانشگاه تمام شد.

نیمه اول به نفع دانشگاه

دانشگاه با اختلافی 10 امتیازی کوارتر دوم را پیش می برد که تمام تلاش بازیکنان تیم هم تنها برای حفظ همین برتری بود. با این وجود مهرام تا 3 دقیقه پایانی نیمه، 5 امتیاز را جبران کرد.

توقف چند دقیقه ای دانشگاه آزاد در امتیازی آوری باعث شد با امتیاز سجاد مشایخی در 2 دقیقه آخر دو تیم در امتیاز 29 مساوی شوند.

محمد حسن زاده فوروارد قدرتی دانشگاه قبل از اتمام نیمه اول به دردسر چهار خطا افتاد تا زیر حلقه دانشگاه به خطر بیافتد.

در حالی که دو تیم با تساوی 33-33 آماده رفتن به رختکن بودند، رایان ریچاردز بازیکن انگلیسی دانشگاه با یک پرتاب 3 امتیازی باعث برتری 36 بر 33 دانشگاه در نیمه اول شد.

ریچاردز با 8 امتیاز و 6 ریباند بهترین بازیکن نیمه اول هم بود. فرید اصلانی با 7 امتیاز بهترین بازیکن در تیم مهرام بود اما  تاکوان دین یار خارجی مهرام در این نیمه به خوبی مهار شده و تنها 3 امتیاز به دست آورد.

مهرامی ها مشکل ریباند خود را در این بازی حل کرده و در نیمه اول 19 ریباند مقابل 17 ریباند دانشگاه داشتند.

بازگشت مهرام و شعار تماشاگران

مهرامی ها در ادامه عملکرد خوب دقیقه های آخر نیمه اول، در نیمه دوم با قدرت به بازی برگشتند و برای اولین بار در دقیقه چهارم با نتیجه 45 بر 44 پیش افتادند.

برتری 3 امتیازی دانشگاه در نیمه اول/ شعار

اعتراضات اعضاء دانشگاه آزاد به داوری عواقبی در این دقایق برای آنها به همراه داشت. جواد داوری کاپیتان دانشگاه به خاطر اعتراض خود یک خطای تکنیکال گرفت.

حامد حسین زاده دقیقه ای بعد به خاطر برخورد با پزشک تیم مهرام دچار آسیب دیدگی شد و به بیرون از زمین اتقال پیدا کرد. اعتراض نیمکت نشینان دانشگاه به این جریان هم باعث دریافت یک تکنیکال دیگر از سوی داوران شد.

هواداران دانشگاه آزاد بعد از این جریان برای دقیقه ای شعار می دادند: "مهرام، داور، پیوندتان مبارک"

کوارتر سوم بازی با تساوی 22-22 تمام شد.

دقیقه پنج خطایی ها

بازیکنان دانشگاه در 5 دقیقه ابتدایی کوارتر آخر به خوبی بازی را به نفع خود کنترل کرده و 7 امتیاز هم پیش افتادند.

اوشین ساهاکیان در دقیقه ششم با خطای پنجم از بازی بیرون رفت. حسن زاده و ارغوان دو بازیکن بلندقد دانشگاه هم هر کدام چهار خطا داشتند که حسن زاده چند ثانیه بیشتر در زمین دوام نیاورد و با خطای پنجم بیرون رفت.

تاکوان دین دومین بازیکن مهرام بود که ظرف یک دقیقه با خطای پنجم از زمین بیرون رفت.

مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه دقایق زیادی در کوارتر آخر صبر کرد تا فیلیپ ویدنف را که روی نیمکت بود به زمین بفرستد. این اتفاق در 3 دقیقه آخر بازی افتاد که ویدنف هم با پرتاب 3 امتیازی خود به حفظ جریان بازی به نفع دانشگاه آزاد کمک کرد.

از طرفی حامد حدادی در دقیقه های آخر، بازی خوبی انجام نمی داد. دانشگاه آزاد با این شرایط 12 امتیاز تا یک و نیم دقیقه آخر پیش افتاد. بازیکنان جوان ذخیره دانشگاه که روی هم 17 امتیاز تیم را به دست آوردند در کوارتر آخر هر کدام به کمک تیم آمدند و باعث تحسین شدند.

روزبه ارغوان در 2 دقیقه آخر دومین بازیکن پنج خطایی دانشگاه بود که بعد از حسن زاده از بازی بیرون رفت. رضا لطفی و جواد داوری نیز ظرف 30 ثانیه با پنج خطا از بازی بیرون رفتند.

مهرام با تمام تلاشی که در دقیقه آخر برای جبران نتیجه انجام داد، موفق به مهار دانشگاه و جبران نشد.

دانشگاه آزاد در نهایت با نتیجه 77 بر 67 برنده بازی شد و با نتیجه 3 بر یک (با احتساب نتایج مرحله مقدماتی) در سری فینال پیش افتاد.

بازی بعدی فینال روز پنجشنبه هفتم خرداد در سالن آزادی به میزبانی مهرام برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار