اصفهان؛

آخرین مرحله رزمایش بیت المقدس 27 در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان برگزار شد

مرحله نهایی رزمایش بیت المقدس 27 با معرفی آخرین دستاورد های دفاعی ارتش در منطقه عمومی نصر آباد جرقویه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، صبح امروز مرحله نهایی رزمایش بیت المقدس 27 در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان با حضور یگان های پیاده، مکانیزه، یگان های زرهی و مکانیزه با پشتیبانی آتش بالگردهای هوانیروز و توپخانه نیروی زمینی ارتش با اجرای تاکتیک های مناسب پدافندی قاطع را نمایش گذاشتند.

یگان های پهبادی نیروی زمینی در این رزمایش علاوه بر عکسبرداری از مواضع دشمن، به صورت به روز تمامی اطلاعات را به قرارگاه فرماندهی رزمایش ارسال کردند که این نشان دهنده توانمندی و ارتقاء یگان های پهبادی نیروی زمینی در مرحله نهایی رزمایش بیت المقدس 27 بود.

سرهنگ مهدی احمدی افشار مدیر این رزمایش در منطقه نصرآباد اصفهان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: رزمایش بیت‌المقدس 27 با حضور دشمن فرضی و گلوله‌های جنگی و واقعی انجام می‌گیرد که پس از ورود دشمن به منطقه پدافند نیروهای خودی اقدام به شناسایی و انهدام ادوات دشمن پرداختند.

 وی با اشاره به اجرای آتش زرهی سنگین علیه مواضع دشمن فرضی بیان داشت: آتش انبوه بالگردهای هوانیروز، شناسایی پهبادهای پیشرفته و اجرای آتش تهیه یگان‌های پدافندی نیروی زمینی ارتش از جمله برجسته‌ترین بخش‌های رزمایش بیت المقدس 27 است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری ارتقاء سطح آموزش دانشجویان دوره‌های عالی و آشنایی آنها با طرح ریزی و اجرای رزم ناهمطراز و منظم به صورت دوطرفه را از جمله ویژگی‌های رزمایش بیت المقدس 27 دانست.

امیر سرتیپ دوم رضا جهادی ارسی پیش ظهر امروز در مرحله نهایی رزمایش بیت المقدس 27 در منطقه نصرآباد جرقویه اصفهان، بیان کرد: مراکز فرهنگی نیروی زمینی در یک سال دانشجویان دوره کارشناسی عالی رسته‌ای و مقدماتی خود را هم به صورت تئوری، عملی و میدانی آموزش داده و پس از برگزاری کلاس‌هایی آموزشی تحت عنوان خاستگاه فرماندهی برای رزمایش بیت المقدس آماده کرده‌اند.

وی همچنین بیان کرد: آشنا سازی دانشجویان با نحوه تعامل و همکاری با سایر رسته‌ها از جمله رزمی، پیش رزمی و پیش سرویس رزمی و ارزیابی توانایی دانشجویان در ایفای مسؤولیت‌های خود از جمله وظایف فرماندهان یگان‌های عمده شرکت کننده در رزمایش بود.

سرهنگ رضا خاکی فرمانده گروه پهبادی نیروی زمینی ارتش در خصوص پرواز پرنده های بدون سرنشین یگان در این رزمایش بیان کرد: امروز دو نوع از پرنده های بشیر و مهاجر در منطقه هوایی رزمایش با توان بالای خود توانستند برنامه های دشمن فرضی را رصد کرده و بدون هیچ گونه کم و کاستی در اختیار فرمانده قرار گاهی عملیات قراد دهند.

گفتنی است در این رزمایش از سلاح های ب ام ژ2 و سلاح7.62 میلیمتری جدید نیروی زمینی ارتش با قابلیت درگیری 800 متر و تخریب افراد و تجهیزات سبک دشمن که در سال روز ارتش جمهوری اسلامی در فروردین ماه سال جاری رو نمایی و در منطقه عمومی غرب ایران (کرمانشاه) برای نخستین بار مورد آزمایش قرار گرفته بود، مورد استفاده قرار گرفت. 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.