نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خواستار کمیته رفع محرومیت به منظور برطرف کردن مسایل و مشکلات استان کردستان شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، محسن بیگلری در جلسه شورای اداری استان کردستان با حضور معاون اول رئیس جمهوری در سنندج با بیان اینکه محرومیت های کردستان سال های سال است باقی مانده گفت: انتظار نداریم در چند سال این محرومیت به اتمام برسد اما حداقل می توان آن را کاهش داد. 

وی با طرح این مساله که محرومیت کردستان باید پایان یابد افزود: در چند سال اخیر و به دنبال سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب که دو هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای استان اختصاص دادند قدم های خوبی برای توسعه برداشته شده است.

بیگلری گفت: علیرغم تلاش دولت های قبل برای توسعه استان کردستان حل مشکلات کردستان نیازمند بودجه های 60 هزار میلیارد تومانی است.

نماینده سقز و بانه خواستار پیگیری مسایل و مشکلات کردستان از سوی دولت شد و افزود: همه ما به مشکلات کشور و تحریم ها واقف هستیم اما برخی از مشکلات را می توان در خود استان برطرف کرد.

وی با بیان اینکه در کردستان به اندازه پنج برابر مصرف آب داریم گفت: با این حال مردم استان برای تامین آب شرب و کشاورزی با مشکل مواجه هستند.

بیگلری با بیان اینکه انتظار داریم آب مورد نیاز مردم استان تامین شود و بعد به دیگر استان ها آب انتقال یابد گفت: باید کمیته ای برای رفع مشکلات آب کردستان در دولت تشکیل شود.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار تسریع در ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان، بازارچه های مرزی استان، فرودگاه سقز، بیمارستان های سقز و بانه، سدها و بزرگراه های استان کردستان شد.

بیگلری درپایان گفت: نخبگان کردستانی امروز به دلیل نبود شغل به کشور همسایه می روند و در آنجا مشغول به کار می شوند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.