مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه 4 هزارو سیصد واحد در این شهرستان مقاوم سازی شده است گفت : 80 درصد واحد های مسکونی روستایی دراین شهرستان با دوام هستندکه از تراز استان بالاتر است .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، قربان محمدی در جلسه بررسی مشکلات مسکن روستایی شهرستان عجب شیر با اشاره به اینکه 87 درصد طرح هادی روستا های استان مطالعه شده است گفت : طرح مطالعه تمامی روستاهای این شهرستان به اتمام رسیده است ولی در بعضی از این روستاها طرح هادی نیاز به بازنگری دارد.

وی افزود : نه هزارو 800 واحد در شهرستان عجب شیر سند دار شده اند که در چند سال گذشته 7 هزارو 520 جلد سند به مالکین واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه به روستاهایی اعتبار داده می شود که خود اهالی مایل به اجرای طرح هادی باشند گفت : هفتاد درصد از اعتبار فروش زمین های روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسامی را مجاب هستیم به روستا برگردانیم .

محمدی خاطر نشان کرد: در سال 94 نه هزار تن قیر یارانه ای تامین و جهت استفاده آسفالت و روکش آسفالت راه های روستایی اسفاده خواهد شد.

وی از ساخت 17 هزار و 700 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان توسط بنیاد مسکن خبر داد و گفت: عملیات اجرایی 16 هزار و 500 واحد به اتمام رسیده و بقیه تا پایان سال‌جاری تکمیل خواهد شد.

فرماندار عجب شیر نیز در این جلسه با اشاره به تعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان با دیگر ادارات گفت : مقاوم سازی واجرای طرح هادی درروستاها یکی از عوامل مهم وموثر در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می باشد.

طاهری با اشاره به وضعیت نوسازی ومقاوم سازی واجرای طرح هادی در روستاها و لزوم مقاوم سازی واحدهای مسکونی اهالی روستا این شهرستان گفت:دهیاران واعضای شوراهای اسلامی روستا ها بایستی با اطلاع رسانی به موقع ومناسب،ضرورت مقاوم سازی واحدهای مسکونی را به اهالی روستا ها متذکر کرده و زمینه احداث خانه های مقاوم و نوساز را در روستا ها فراهم نمایند.

وی افزود : برای رفع موانع ومشکلات کلیه پروژه های در دست اجرای بنیاد مسکن چه مقاوم سازی روستای و چه اجرای طرح هادی در روستاها هر مساعدتی که از عهده ما بر بیاید دریغ نخواهیم کرد و با آمادگی کامل جهت عمران وآبادانی روستاها در دولت تدبیر وامید همگام با سایر دستگاهای اجرایی گامهای موثری برخواهیم داشت.
 انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.