وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: باید دشمن را از این باور که می‌تواند با هزینه کم یک زیرساخت را نابود کند خارج کنیم ؛ یعنی هزینه حمله را برای دشمن در قبال دستاوردی که بدست می ‌آورد بالاتر ببریم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح در "همایش زیرساخت ها و تهدیدات" اظهار داشت: پس از پایان جنگ سرد ما شاهد دگرگونی اساسی در نوع تهدیدات در فضای تهدیدات دنیا بودیم. 

وی افزود: ما هم اکنون تهدیدات را در  دو نوع سخت و نرم شاهد هستیم که نوع نرم آن با  ورود فضای سایبر در مدیریت زیرساخت‌ها به وجود‌ آمد. 

دهقان ادامه داد: برای آنکه زیرساخت‌ها را بتوانیم در مقابل تهدیدات مصون کنیم و یا بتوانیم میزان ‌آسیب وارده به آ‌ن‌ها را کاهش دهیم باید بدانیم که نقطه اصلی عملکرد یک زیرساخت کجاست و نسبت به تقویت و مصون سازی آن اقدام نماییم. 


**باید هزینه تهاجم را برای دشمن بالا ببریم

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: البته هدف اصلی ما باید این باشد که دشمن از این باور که می‌تواند با هزینه کم یک زیرساخت را نابود کند خارج کنیم ؛ یعنی هزینه حمله را برای دشمن در قبال دستاوردی که بدست می ‌آورد بالاتر ببریم. 

سردار دهقان در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از راه‌های مصون سازی زیرساخت‌ها ایجاد سیستم‌های پشتیبان است؛ یعنی  اگر یک زیرساخت حیاتی علی رغم تمام تدابیر امنیتی و حفاظتی توسط دشمن مورد هجمه قرار گرفت ضمن آنکه می‌بایستی کاری انجام دهیم که آسیب وارده در پایین‌تری سطح باشد بتوانیم جایگزین آن را داشته باشیم تا در صورت لزوم زیرساخت سالم به سرعت جایگزین زیرساخت آسیب دیده گردد. 


**اهمیت روش‌های پدافند عامل و غیر عامل برای حفظ زیرساخت‌ها

وی  گفت: روش‌های پدافند عامل و غیر عامل برای دفاع از زیرساخت ها هر دو از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و اگر زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی یک کشور مورد آسیب قرار بگیرد، اساس حاکمیت آن مورد تهدید قرار خواهد گرفت. 

سردار دهقان در پایان ابراز امیدواری کرد: در شرایط  کنونی با نگاهی جامع و علمی به مدیریت ریسک  در زیرساخت‌ها ضمن حفاظت از آن‌ها در مقابل تهدیدات موجود در نهایت حاکمیت خود را به بهترین نحو حفظ‌ نماییم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار