مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حضور در لباس روحانیت کار سختی نیست اظهار کرد این بسیار مهم است که انسان بتواند به شرایط اهل علم عمل کند و به کمال برسد و خداوند متعال ویژگی و شرایط اهل علم را دارا بودن تقوا دانسته و پس از تقوا باید به دنبال فراگیری علم رفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم :آیت‌الله علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج)استان خراسان شمالی از اهمیت شغل طلبگی گفتند و اظهار داشت: یک طلبه از وظیفه سنگینی در جامعه برخوردار است و باید به خوبی از عهده وظیفه آن بر بیاید تا شخص مفیدی برای جامعه باشد.

آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرد: طلبه باید از دروغ و خیانت دوری کند و بپرهیزد و باید دارای ویژگی های اخلاقی وقار و حلم و تقوا باشد و درکنار آن علم خویش را افزایش دهد و مشغول تحصیل علوم دینی شود.

وی با بیان اینکه طلاب باید خدا‌شناس باشند گفت: انسان اگر معرفت خود را افزایش دهد فقط خداوند را می‌بیند و در همه کار‌ها خدا را ناظر اعمال خویش می‌داند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) اظهار داشت: علم را فرابگیرید و آن را به حلم و بردباری زینت بدهید، فراگیری علم از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است،شخص روحانی هادی مردم است طلاب باید مراقب اعمال و رفتار خویش باشند و دارای حلم و بردباری باشند و در مسیری که انتخاب کرده‌اند دچار تردید نشوند.

وی با بیان اینکه طلاب باید اهل تزکیه باشند گفت: قدم روحانی قدم پیامبر(ص) است طلاب باید رفتار و کردارشان همانند پیامبر (ص) باشد پس باید رفتار پیامبرگونه داشته باشد و به دنبال علم و کمال باشد و در برابر مشکلات و هجمه‌ها مقاوم باشند تا موفق شوند.

وی درپایان تصریح کرد: طلاب باید اهل نماز شب باشند تا به معنویت برسند زیرا خواندن نماز شب را خداوند برای پیغمبر(ص) واجب و برای سایر افراد مستحب و برای اهل علم مستحب مؤکد کرده است. نماز شب سبب می‌شود تا انسان به نفس خویش مسلط شود و از گناه دوری کند.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.