معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه، قطعاً با ترکیب فعلی کارکنان دانشگاه نمی‌توان به اهداف مورد انتظار دسترسی پیدا کرد، از تدوین و اجرای آیین‌نامه جامع استخدام و نظام جامع ارزیابی اعضای غیرهیأت علمی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران، مهندس محمد ابریشمی‌نیا معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی، از تدوین نظام جامع ارزیابی کارکنان دانشگاه خبر داد و گفت: قطعاً با ترکیب فعلی کارکنان دانشگاه نمی‌توانیم به اهداف مورد انتظار و رعایت استانداردها دسترسی یابیم. اگر به دنبال ایجاد تحول در نظام اداری دانشگاه هستیم، باید تحولی اساسی در شرایط فعلی ایجاد کنیم. البته منظور از تحول این است که تغییرات باید بابرنامه و بلندمدت ایجاد شود.

وی علت پایین بودن بازدهی برخی از بخش‌های دانشگاه را نبود سیستم جامع ارزیابی دانست و افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی، هیچ مکانیزمی برای ارزیابی عملکرد کارکنان طراحی نشده، این موضوع علاوه بر افت بازدهی سازمان، باعث می‌شود فرایند ارتقای کارکنان نیز با تأخیر انجام شود.

ابریشمی نیا ادامه داد: در سال‌های اولیه پس از تأسیس دانشگاه آیین‌نامه‌ای برای نحوه پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیأت علمی تدوین شد، از آنجایی که این آیین‌نامه براساس نظام پرداخت حقوق و دستمزد دولت تدوین شده بود، در آن تصریح می‌شود که در اسرع وقت، دانشگاه آزاد اسلامی، آیین‌نامه‌ای منطبق با شرایط خود تدوین کند.

وی افزود: اما این اتفاق هنوز محقق نشده و طی این سال‌ها بخشنامه‌های متعددی در این باره ابلاغ شده است. پس از تدوین و اجرای آیین‌نامه جامع استخدام اعضای غیرهیأت علمی، نیروهای قراردادی نمی‌توانند پست‌های مدیریتی را احراز کنند. همچنین برای احراز هرگونه پستی، فرایندی طراحی شده است که براساس آن میزان آموزش، سنوات خدمت، تأیید مدیر مربوطه و ... در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی در مورد تعداد نیروهایی که از قراردادی به رسمی و رسمی -آزمایشی تبدیل وضعیت شده‌اند، وجود ندارد، ادامه داد: در مورد پیمانی کردن نیروهای دانشگاه، سختگیری‌های بیشتری نسبت به گذشته اعمال خواهد شد چرا که معتقدیم همپای بالا رفتن کیفیت آموزشی دانشگاه، کیفیت امور پشتیبانی نیز باید تقویت شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نحوه نقل و انتقال کارکنان، تأمین اجتماعی (بیمه، بازنشستگی، درمان...)، آموزش (حین خدمت و مدارک تحصیلی)، بررسی و ارتقاء بیمه تکمیلی درمان، ساماندهی نهایی به وضعیت نیروی انسانی غیر هیأت علمی دانشگاه، طراحی و تدوین دوره‌های آموزشی خاص مالی استخدامی اداری برای کارکنان حوزه معاونت و کارکنان مالی اداری واحدهای آموزشی و ... از مهمترین مواردی است که ابریشمی نیا آنها را به عنوان برنامه‌های اصولی سال 94 برشمرد.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.