معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورگفت : با تاکیدات مکرر رییس جمهور به مساله محیط زیست انسانی و طبیعی، چرخش جدی در قوه مجریه رخ داد به طوریکه موضوعاتی از جمله احیای تالاب ها و رودخانه ها و دریاچه ارومیه مورد توجه قرار گرفت و برنامه ریزی های انجام شد و اکنون دریاچه ارومیه به وضعیت مطلوبی رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، معصومه ابتکار صبح امروز در حاشیه گردهمایی مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور در حوزه محیط زیست طبیعی در سالن اجتماعات هتل پیروزی در جمع حضار با اشاره به منابع طبیعی استان بیان داشت: استان اصفهان از سرمایه ها و ظرفیت هایی بسیار خوبی از جمله سرمایه های انسانی، معنوی و جامعه علمی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست از دو مقطع جهانی و داخلی بسیار حائز اهمیت است، گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم محیط زیست به مساله ای مهم و حیاتی تبدیل شد و همچنین تغییر اساسی در نگرش و نوع تفکر نسبت به محیط زیست رخ داد به طوریکه اکنون محیط زیست مساله ای قابل اقماض و دور زدن و بی توجهی نیست.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان داشت: مهم ترین تغییر نگرشی نسبت به محیط زیست با بیانات قاطع، روشن، علمی و دقیق مقام معظم رهبر انقلاب در 17 اسفند ماه سال گذشته بود که خط مشی مشخصی را تبیین نمودند.

ابتکار افزود: قوه مجریه، قوه مقننه و قوه فضاییه همچنین شوراها و مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیروهای مسلح و مردممبنی بر بیانات مقام معظم رهبری انقلاب در حفظ و احیای محیط زیست دخیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در راستای تحقق اهداف حفظ محیط زیست تعامل مناسبی با استانداریها صورت گرفته است، عنوان کرد: برای اجرایی شدن برنامه های تبیین شده از استانداریها خواسته شده است گام های اساسی را بردارند.

وی بیان کرد: در دولت یازدهم با اهمیت و تاکیدات مکرر رییس جمهور به مساله محیط زیست انسانی و طبیعی، چرخش جدی در قوه مجریه رخ داد به طوریکه موضوعاتی از جمله احیای تالاب ها و رودخانه ها و دریاچه ارومیه مورد توجه قرار گرفت و برنامه ریزی های انجام شد و اکنون دریاچه ارومیه به وضعیت مطلوبی رسیده است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورضمن بیان اینکه تعاملات خوبی در خصوص حفظ محیط زیست با کشورهای دیگر صورت گرفته است، گفت: با توجه به اینکه کشور ایران مشکلات جدی در زمینه مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد این باعث شده است که با یک چند گانگی در خصوص اولویت ها روبه رو باشیم اما با این وجود بحران محیط زیست نباید در اولویت های پایین قرار گیرد و به فراموشی سپرده شود.

معصومه ابتکار همچنین با اشاره به اهمیت قوه قضاییه در مسائل محیط زیست بیان داشت: در پی بیانات مقام معظم رهبری توجه به مسائل محیط زیست و جرم انگاری آسیب به آن در قوه قضاییه با جدیت و به صورت تخصصی و جداگانه رسیدگی می شود.

وی بیان کرد: باید با شکار و صید، تغییر کاربری اراضی و آلودگی و آسیب ها به محیط زیست و جرائم دیگر به طور جد برخورد شود تا متخلفین احساس امنیت نداشته باشند. 


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.