سعید‌ یوسف‌پور معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت سازمان محیط زیست استان اصفهان مطرح کرد: گردهمایی 3 روزه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مدیران کل حفاظت محیط زیست برای رسیدن به راهکارهای مفید است.

به گزارش خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران، سعید یوسف‌پور معاون پایش و نظارت ادراه کل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اهمیت بخش‌های مختلف محیط زیستی در زندگی اظهار کرد: با توجه به مشکلات ، چالش‌ها و موانع موجود در بخش  محیط زیست کشور و ضرورت رفع آن گردهم آمدیم تا به بررسی آنها پرداخته و به راهکارهای مفید برسیم.

وی ادامه داد: در گردهمایی 3 روزه که با حضور ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مدیران کل استانی کشور و مدیران دفاتر تخصصی معاونت سازمان حفاظت محیط زیست کشور، به بررسی مشکلات و چالش‌ها در بخش‌های مختلف سازمان محیط زیست طبیعی کشور در قالب نشست‌های تخصصی می‌پردازیم.

معاون پایش و نظارت اداره کل سازمان محیط زیست اصفهان افزود: هدف از این گردهمایی بهبود بخش عمده‌ای از راهکارها، سیاست‌ها و اقدامات اجرایی در امور محیط زیستی است که شامل بخش‌هایی از جمله اکتشاف و بهره‌برداری معادن در مناطق طبیعی کشور، مدیریت شکار و صید وضعیت حیات وحش، بیماری حیات وحش، آموزش پرسنل یگان حفاظت سازمان محیط زیست، نحوه اجرای مدیریت مناطق 4 گانه تحت نظارت محیط زیست، وضعیت تالاب ها و تنوع زیستی تحت نظارت محیط زیست، وضعیت تالاب‌ها ، تنوع زیستی و کلیه مواردی که به صورت مستقیم و غیره مستقیم با حوزه‌های محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی کشور مرتبط می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی که در حاشیه این گردهمایی صورت می‌گیرد، بازدید از رودخانه زاینده رود و تالاب بین‌الملیی گاوخونی است که در چند سال اخیر به دلیل مدیریت نامناسب منابع آب و خشکسالی‌ها و تغییرات اقلیمی، زاینده رود را از یک رودخانه دائمی به رودخانه‌های فصلی تبدیل کرده و همچنین تالاب گاوخونی که چند سالی است خشکیده است.

یوسف‌پور ادامه داد: هدف از بازدید، بررسی راهکارهایی است که استان اصفهان برای احیای تالاب  گاوخونی و رود زاینده رود در پیش گرفته تا بتوانیم کمک حال اکوسیستم شکننده زاینده رود و تالاب گاوخونی باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار