با توجه به روند کنونی آلودگی، ابتلا و مرگ و میر ناشی از سل و اقدامات ناکافی که در خصوص این بیماری در بسیاری از مناطق جهان صورت گرفته است، باید گفت که سل همچنان یک معضل بهداشتی و درمانی نخواهد بود.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در سال‌های اخیر با گسترش و بهبود روش‌های بهداشتی و درمانی، موارد سل در بسیاری از نقاط دنیا کاهش یافته و از مرگ و میر این بیماری نیز کاسته شده است. 

وی گفت: البته در سال‌های اخیر به دلایل مختلف، بیماری سل در برخی از  کشورها به یک مشکل جدی بهداشتی تبدیل شده است. 

خالصی تاکید کرد: با توجه به روند کنونی آلودگی، ابتلا و مرگ و میر ناشی از سل و اقدامات ناکافی که در خصوص این بیماری در بسیاری از مناطق جهان صورت گرفته است، باید گفت که سل همچنان یک معضل بهداشتی و درمان خواهد بود. 

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌ها، سل باید تا سال 2050 به طور کامل در تمام  کشورها ریشه کن شود، یادآور شد: با توجه به وضعیت کنونی سل، ریشه کنی سل تا سال 2050 تا حدودی بعید به نظر می‌رسد. 

خالصی خاطر نشان کرد:البته در حال حاضر در برخی از مناطق جهان سل  حذف شده است و این کشورها در حال تدارک برنامه‌هایی هستند که تا چند سال آینده سل را ریشه کن کنند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: سل ، ریه ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.