ژاپن برای تحکیم پیوند امنیتی با آمریکا و استرالیا، به رزمایش مشترک این دو کشور خواهد پیوست.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، در بحبوحه افزایش تنش‌ها در دریای جنوب چین، ژاپن نخستین بار در اقدامی برای تحکیم پیوندهای امنیتی خود با آمریکا و استرالیا به رزمایش مشترک این دو کشور خواهد پیوست.

درحالی‌که تنها 40 مأمور و سرباز ژاپنی در رزمایش‌های اوائل ژوئیه (اواسط تیر) آمریکا و استرالیا با 30000 نیرو شرکت خواهند کرد، کارشناسان اعلام کردند این اقدام نشان‌دهنده تمایل واشینگتن به افزایش متحدان امنیتی خود در آسیا است.

رزمایش‌های دوسالانه Talisman Sabre - که در مناطق اطراف استرالیا برگزار خواهد شد – شامل عملیات دریایی، عملیات آبی – خاکی و جنگ‌های شهری خواهد بود.

«ایان گراهام،» مدیر برنامه امنیت بین‌المللی در مؤسسه لوی در سیدنی، اعلام کرد: «گمان می‌کنم این اقدام آمریکا به معنای درخواست فعالیت بیشتر از متحدان است.» وی در ادامه افزود:‌ «بین ژاپن – لنگرگاه متحد غرب اقیانوسیه – و استرالیا – لنگرگاه جنوبی اقیانوسیه، تقارنی آشکار وجود دارد.»

چین در حال ساخت جزیره‌های مصنوعی در سواحل دریای جنوب چین، است و این امر نگرانی‌های شدیدی را در برخی از کشورها به دنبال داشت. آمریکا، استرالیا و ژاپن در خصوص آزادی رفت‌وآمد در آب‌ها و مسیر هوایی دریای جنوب چین ابراز نگرانی کردند. 


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار