قهرمان سابق تکواندو جهان گفت: من قبل از اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی روسیه پیش بین چهار مدال را کرده بودم.

بهزاد خداداد در گفتگو با خبرگزاری ورزشی باشگاه خبرنگاران، قهرمانی تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی روسیه عنوان کرد: تیم واقعا خوبی در مسابقات جهانی داشتیم و عالی کار کردیم. تکواندوکاران بسیار سرحال و باانگیزه ظاهر شدند و توانستند مزد زحماتشان را هم با کسب عنوان قهرمانی جهان بگیرند.

وی ادامه داد: ما امتیازات خوبی با مدال های درخشانی که از مسابقات جهانی گرفتیم، برای المپیک ریو بدست آوردیم. کسب 3 مدال طلا و یک برنز و با اختلاف بالا نسبت به تیم دوم گواه قدرت تکواندوی ایران در دنیا است.

فقط کره رقیب نبود

قهرمان سابق تیم ملی تکواندو با اشاره به رقابت همیشگی ایران و کره جنوبی در میادین بین المللی گفت: ما در مسابقات جهانی سال 2011 رقابت سخت و تنگاتنگی تا روز پایانی داشتیم اما امسال به جز کره ای ها، ازبکستان و روسیه هم رقیبان خطرناکی نشان دادند که در صبح روز آخر مسابقات با حذف نماینده ازبک ها توانستیم قهرمان زودهنگام رقابت ها لقب بگیریم. حتی اگر مدال هم نمی گرفتیم بازهم قهرمان می شدیم.

بررسی سبک وزن ها

بهترین تکواندوکار سبک وزن ایران در سال های گذشته در خصوص عملکرد تکواندوکاران این اوزان در رقابت های جهانی روسیه تصریح کرد: ابوالفضل یعقوبی در وزن سوم برای نخستین بار در مسابقات جهانی و در تیم بزرگسالان شرکت می کرد. او بازیهای خوبی به نمایش گذاشت و می توانست مدال طلا بگیرد. بازیکن بلژیکی در نیمه نهایی باتجربه بود و خوب عمل کرد اما با امتیازات مشت و داوران به فینال رسید تا یعقوبی کم تجربه برنز بگیرد. این بازیکن جوان تیم ملی برای اولین حضور جهانی اش تجربه کمی داشت اما مدال بزرگی گرفت.

وی افزود: محمد کاظمی در وزن اول خوب بود اما نیاز به خودباوری داشت. او جوان است و با فیزیک خوب برای این وزن می توانست مدال بگیرد. فرزان عاشورزاده هم در وزن دوم مدال طلایش قابل پیش بینی بود و من می دانستم او طلایی می شود. با این حال حریف روسش خطرناک بود اما فرزان هوشیار نشان داد. فکر می کنم این حریف تلنگر خوبی برای عاشورزاده بود.

به آنهایی باختیم که طلا گرفتند

خداداد با بیان اینکه برای تیم ملی در رقابت های جهانی روسیه پیش بینی چهار مدال کرده بود، گفت: تیم ملی حقش بیشتر از چهار مدال بود اما در رقابت های جهانی سیاستی وجود دارد که نباید همه مدال ها به یک کشور برسد. در واقع بازیکنان تیم ملی که به مدال نرسیدند، همگی به آنهایی باختند که در نهایت مدال طلا گرفتند.

وزن هفتم بازنگری شود

این مربی تکواندو درباره عملکرد امید عمیدی یادآور شد: امید بازیکن خوبی است. وی عملکرد ضعیفی نداشت بلکه حریفش قدر بود اما عملکرد و نتیجه نگرفتن او جای بحث دارد. ما در وزن هفتم باید ریشه یابی کنیم چون میلاد بیگی یکی از بازیکنان خوب این وزن راهی آذربایجان شد و باید در این باره چاره اندیشی بیشتری شود.

فقط با طلا راضی می شویم

دارنده مدال طلای وزن دوم جهان در خصوص مهدی خدابخشی جوان و مدال طلای این ورزشکار در روز پایانی رقابت ها گفت: خدابخشی در دوره قبلی رقات های جهانی تجربه نداشت اما با گذشت دو سال تاثیرات تجربه را می توان به خوبی در مسابقات وی دید. او به خودباوری لازم رسیده است. حالا بسیاری از تکواندوکاران ما فقط با مدال طلا راضی می شوند که یکی از آنها خدابخشی است.

نوبت ریو است

خداداد با تمجید از عملکرد و قهرمانی تیم ملی در رقابت های جهانی روسیه عنوان کرد: تلاش ایران در دو سال گذشته برای مسابقات جهانی کافی بود ضمن آنکه ما در کنار آمادگی برای رقابت های جهانی امتیازهای خوبی برای المپیک ریو هم جمع آوری کرده ایم. ما میدان بزرگ المپیک را پیش رو داریم که مهمترین بحث آن روانی است. اگر خوب روی آن کار کنیم، بازیکنان را برای رویداد بزرگ المپیک آماده کرده ایم و می توانیم از آن سربلند بیرون بیاییم.

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، ایران ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار