کامران پارسی‌نژاد:

افزایش قیمت کتاب باعث دوری مردم از کتاب می‌شود

افزایش قیمت کتاب تاثیر بسزایی در خرید کتاب و دوری مردم از کتاب و در نهایت آثار نامطلوب بر ادبیات را در پی خواهد داشت.

کامران پارسی‌نژاد نویسنده در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران در خصوص انتخاب کتاب متناسب سنین بزرگسال و نوجوان گفت: با توجه به سلیقه‌ی بزرگسال، کتاب «اندکی سایه» از مرحوم احمد بیگدلی برگزیده آثار برتر داستانی و کتاب سال به نوجوانان پیشنهاد می‌کنم مطالعه آثار تلخیص شده ادبیات کلاسیک جهان مانند تام سایر، جین ایر، الیور توئیست است.

پارسی‌نژاد با اشاره به انتشار کتاب‌های جدید عنوان کرد: کتابی با عنوان : «ادبیات داستانی در غرب»  را از انتشارات «کانون اندیشه‌ی جوان» در دست چاپ دارم که در واقع مجموعه مقالاتی از جریان‌ها و کتاب ادبی و به طور کلی شیوه‌های داستان‌نویسی مدرن در غرب است.

وی در ادامه گفت: کتاب‌ بعدی‌ام تحت عنوان ادبیات داستانی در ایران به نقد و بررسی داستان‌های دوره‌ای پهلوی اول و همچنین تاثیر نظام و اوضاع حاکمیت آن‌ زمان نسبت به ادبیات می‌پردازد که این اثر به انتشارات عصر داستان سپرده شده است.

وی افزود: رمان «شب دنیا» برای بزرگسال که در حال حاضر دوباره بازنویسی و تا هفته آینده مراحل پایانی خود را به اتمام می‌رساند که تا کنون برای انتشار  در اختیار هیچ ناشری نیست.

این نویسنده اظهار داشت: از دوره‌ی دانشجویی به نویسندگی علاقه‌ی زیادی داشتم حضور اساتید و تشویق همسرم موجب شد که امر نویسندگی را به طور جدی‌تر پیگیری کنم. همسرم پل ارتباطی من و یعقوب آژنگ سردبیر مجله‌ی ادبیات داستانی، نقش بسزایی در حرفه‌ی من داشت.

پارسی‌نژاد در خصوص افزایش قیمت کتاب و علت آن اظهار داشت: بی‌تردید افزایش قیمت کتاب تاثیر منفی روی خرید کتاب می‌گذارد زیرا دوری مردم از حوزه‌ی کتاب کتابخانی تاثیر نا مطلوبی را در حوزه ادبیات و فرهنگ در پی خواهد داشت. علاوه بر آن بیشترین تاثیر افزایش قیمت کتاب افزایش قیمت کاغذ و تجدید چاپ یک اثر در چندین سال توسط ناشران است. کتاب‌هایی که توسط یک اثر ثابت و با همان کیفیت سابق اما با قیمت‌های بالاتر ارائه می‌شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار