دبیر کانون همبستگی دانشجویان گفت: متأسفانه فقدان خانه احزاب در سال‌های اخیر باعث شده که احزاب و تشکل‌های سیاسی از حقوق اولیه خود محروم شوند.

خانه احزاب باید از حقوق صنفی تشکل‌های سیاسی دفاع کند/ دولت قبل دارای رویکرد مخالف فعالیت حزبی بود"احمد شریف" دبیر کانون همبستگی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تأثیر فعالیت خانه احزاب در روند انتخابات اظهار داشت: یکی از نقش‌های مهمی که خانه احزاب بایستی ایفا کند، دفاع از حقوق صنفی تشکل‌های سیاسی است.

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی، احزاب در کشور به رسمیت شناخته شده‌اند یعنی هر فرد ایرانی می‌تواند در یکی از احزاب عضو شود و به فعالیت‌های سیاسی بپردازد.

دبیر کانون همبستگی دانشجویان افزود: متأسفانه فقدان خانه احزاب در سال‌های اخیر باعث شده که احزاب و تشکل‌های سیاسی از حقوق اولیه خود محروم شوند.

شریف تصریح کرد: بسیاری از احزاب علیرغم میل باطنی خود موفق نشده‌اند که کنگره‌های حزبی‌شان را برگزار کنند، در حالیکه در اساسنامه اغلب احزاب باید کنگره سالیانه برگزار شود تا راهبردهای احزاب به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه عدم حمایت از فعالیت‌های سیاسی در دولت قبل منجر به کمرنگ‌شدن فعالیتهای حزبی در کشور شد، گفت: متأسفانه در دولت قبل هیچ اهمیتی به فعالیت‌های سیاسی داده نمی‌شد؛ در واقع دولت مخالف فعالیت حزبی بود که همین امر سبب شد بسیاری از احزاب به سمت انفعال بروند.

دبیر کانون همبستگی دانشجویان با اشاره به بازگشایی خانه احزاب گفت: انتظار از خانه احزاب در دوره جدید این است که احزاب را به برگزاری کنگره‌های حزبی تشویق کنند.

شریف با بیان اینکه امروز در شهری مثل تهران، درنشر گرفتن یک مکان برای برگزاری کنگره برای احزاب به سختی صوت می‌گیرد،‌ گفت: این روند باید تغییر کند و باید یک فضایی برای ایجاد شور و اشتیاق به سمت احزاب به وجود آید.


انتهای پیام/

برچسب ها: خانه ، احزاب ، تشکل ، سیاسی ، حقوق ، صنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار