مسئول روابط خارجی ریاست جمهوری آذربایجان برخی محافل غربی را به تلاش برای بی اعتبار کردن این کشور در آستانه میزبانی نخستین دوره بازیهای اروپایی متهم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ، نوروز محمداف در گفتگو با پایگاه اینترنتی «آذرنیوز» با بیان اینکه جمهوری آذربایجان مسیر درستی را در سیاست خارجی انتخاب کرده است، خطاب به اروپا افزود : «اجازه دهید روابطی را برقرار کنیم که به توسعه همگان کمک کند.»
نوروز محمداف در مورد بروز اختلاف نظر میان جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا در نشست اخیر این اتحادیه با کشورهای برنامه «مشارکت شرقی» در ریگا گفت:« وقتی اتحادیه اروپا بیانیه نهایی را آماده کرد، جمهوری آذربایجان آشکارا بیان کرد که اگر موضع عادلانه اتخاذ نشود و رهیافت درستی برای همکاری اتخاذ نگردد، رسیدن به نتایج درست غیرممکن خواهد بود.»
نوروز محمداف افزود :« برخی دولتهای بزرگ ترجیح می دهند که سایر کشورها ضعیف بمانند و زیر چتر آنها قرار بگیرند و بسوی آنها دست دراز کنند.»
مسئول روابط خارجی ریاست جمهوری آذربایجان تاکید کرد:«ما نخستین دوره بازیهای اروپایی را در عالیترین سطح برگزار خواهیم کرد. مقامات دولتهای اروپایی می گویند از این اقدام ما حمایت می کنند. اما در همین حال، سایر منابع آنها حرکتهای مختلفی را علیه جمهوری آذربایجان انجام می دهند.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار