رئیس آتی کمیته نظامی ناتو مدعی شد خطر روسیه برای اروپا مانند خطر داعش در خاورمیانه است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ "پتر پاول،" ژنرال اهل جمهوری چک، از اول ژوئن (11 خرداد) ریاست کمیته نظامی ناتو را بر‌عهده می‌گیرد. وی مدعی شد روسیه تهدیدی برای همه کشورهای اروپایی محسوب می‌شود و خطر آن هم‌تراز با خطر داعش است.

"پاول" در کنفرانس "امنیت ما" در پراگ گفت: روسیه قادر است در مدت 2 روز کنترل اوکراین و دیگر کشورهای حوزه بالتیک را در اختیار خود درآورد. روسیه تهدیدی برای همه ما است. حتی اگر مسکو زمانی تصمیم به آغاز نبرد نظامی علیه دیگر اعضای ناتو بگیرد، هیچکدام از ما قادر به ایستادگی در‌برابر آن نیستیم. کشورهای پیمان آتلانتیک شمالی نمی‌توانند جنگی را علیه روسیه آغاز کنند زیرا این کشور سلاح هسته‌ای در‌اختیار دارد و ما از آن محروم هستیم.

وی در ادامه افزود: ناتو 28 عضو دارد و از همه اعضا می‌خواهیم برای آمادگی جهت رویارویی با هر تهدیدی، متحد شوند. زمانیکه شرایط به هر دلیلی تغییر کند، مقامات روسیه می‌توانند در چند ساعت تصمیمات لازم را اتخاذ کنند؛ اما این کار برای ناتو چند روز و حتی چند هفته به طول می‌‌انجامد. 

اتحادیه اروپا به بهانه دخالت نظامی روسیه در بحران داخلی اوکراین، این کشور را مورد تحریم قرار داده است و ناتو نیز عضویت روسیه را لغو کرد. این موضوع موجب سرد شدن روابط روسیه و اروپا و پیدایش نوعی دشمنی آشکار میان دو طرف شده است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار