«آیینه حُسن» عنوان کتابی به قلم اصغر میرشکاری است که به بررسی ویژگی‌های ممتاز امام خمینی (ره) در امور فردی و اجتماعی می‌پردازد.

اصغر میرشکاری، نویسنده، در خصوص مضمون کتاب «آیینه حُسن» در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، گفت: این کتاب مجموعه خاطراتی است که ویژگی‌های ممتاز امام خمینی (ره) در امور فردی و اجتماعی به تصویر می‌کشد. 

وی افزود: خاطراتی که در کتاب «آیینه حُسن» آورده‌ایم، حول محورهایی همچون اجتناب از ثروت‌اندوزی، پرهیز از تجمل و تشریفات، خودداری از رفاه‌طلبی، دقت در مبحث بیت‌المال و دوری گزیدن از جاه و مقام جمع‌آوری شده‌اند. 

این نویسنده اظهار داشت: بی‌اعتنایی به مادیات، ساده‌زیستی، قناعت، صرفه‌جویی، پرهیز از اسراف و مردمی بودن ازمباحث دیگری است که به عنوان بخش از خصوصیات امام(ره) در این کتاب به آن اشاره شده است. 

میرشکاری ادامه داد: این کتاب برگزیده 334 خاطره مرتبط با امام خمینی(ره) است که از زبان افرادی همچون آیات عظام نوری همدانی، ناصری، موسوی خوئینی‌ها، و نیز زهرا مصطفوی دختر امام خمینی(ره) و همسر ایشان  خدیجه ثقفی، حاج سیداحمد خمینی، و آقایان  محتشمی و لواسانی نقل شده است.

وی تصریح کرد: خاطرات حسن عارفی پزشک امام خمینی(ره) نیز بخشی از کتاب «آیینه حُسن» آمده است. 

این نویسنده خاطر نشان کرد: این کتاب را انتشارات عروج منتشر کرده و هم اکنون نیز چاپ سوم آن در کتابفروشی‌های کشور موجود است. 


 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار