حجت الاسلام سید حسن خمینی در جمع روحانیون شیعه و سنی استان گلستان گفت: امروزه بیش از هر وقت دیگر ی نیاز به وحدت داریم از آنجایی که منطقه ما آبستن تحولات سنگینی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛ سید حسن خمینی در جمع روحانیون شیعه و سنی استان گلستان‌گفت: خشونت در تاریخ کم نبوده و غیر مسلمانان هم در جهان کمتر از مسلمانان مرتکب خشونت نشده اند اما این قتل ها و غارت هایی که امرزه اتفاق می افتد رنگ و بوی دیگری دارد.

وی در ادامه افزود: امروز خشونت ها خود را در پوست دینداری و اسلام مخفی کرده اند و  صحنه هایی می بینیم  که غیر از فیلم ها در جای دیگری نمی توان دید و این خشونتهای بسیار وحشیانه است که انزجار پدید آورده است.

سیدحسن خمینی در ادامه به ذکر برخی از نمونه های تاریخی از برده داری پرداخت و افزود:تاریخ انسانیت چندان پر افتخار نیست و اگر پیامبران را جدا کنیم تاریخ بشر تاریخ چرکینی است و حتی امروزه شاهد جنایاتی هستیم که در دوره ما قبل از تمدن بوده و امروزه تکرار می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این روزها سخن گفتن از وحدت  واجب تر است خاطرنشان کرد:یکی از عوامل برهم زننده وحدت در بین مردم مطلق انگاری است، به این معنی که کسی خود را مطلق بداند و دیگران را بر اساس نزدیکی به خود مورد قضاوت قرار دهد. همچنین همه گروه مقابل خود را هم عقیده و مانند هم بدانیم.

وی افزود: اگر یک فرد سنی در جهان تفکری داشته باشد این به این معنا نیست که همه مردم اهل سنت مثل او هستند. در دنیا جریانی به شدت به دنبال مطلق انگاری و رواج آن است لذا نباید رقیب و حریف خود و کسی که در دین یا مذهب ما نیست را مطلق فرض کنیم چون اینها اقسام مختلفی دارند.

یادگار امام ادامه داد: باید حواسمان باشد که اگر در یک مقطع از زمان‌ فرد یا گروهی حرفی زد یا کاری انجام داد آن را ناخوداگاه به همه گروه توسعه دهیم.

در میان شیعیان و هم در اهل سنت نیز کسانی بودند که کار‌های زیادی انجام داده اند و از طرفی هم بیهوده نگوییم که از همان ابتدا با هم خوب بودیم چرا که هم مذهبان ما دعوای زیادی با یکدیگر داشته اند اما در حال حاضر جهان اسلام باید از مطلق انگاری بیرون بیاید و اولین شرط وحدت‌ این است که به این باور برسیم که در طرف مقابل طیف های گوناگونی وجود دارد و باید هر طیف را با بزرگان آنان بسنجیم و باید تلاش کنیم سبعیت را از جهان اسلام خارج کنیم و محبت و انسانیت را جایگزین آن بسازیم.


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.