نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در روز جمعه در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد دولت ها برای جلوگیری از پیوستن اتباعشان به تکفیری ها در سوریه و عراق بطور کافی تلاش نمی کنند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، وزرای کشور پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اولین بار از زمان انتشار گزارش در سازمان ملل در مورد افزایش تعداد ستیزه جویان خارجی، به این موضوع پرداختند.
سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت:«اقدامات جهانی کافی برای جرم شناختن و جلوگیری کردن از رفتن و آمد ستیزه جویان خارجی به مناطق در معرض مناقشه انجام نشده است.»
وی افزود:«ما نیاز به این داریم که دولت ها اگر تا کنون قوانین تصویب نکرده اند، قانون تصویب کنند، اگر تا کنون قانون را اجرا نکرده اند، سریعتر اجرا کنند و تدابیر ملموس برای جلوگیری از جبجایی ستیزه جویان خارجی اتخاذ کنند.»
بررسی گروهی از کارشناسان سازمان ملل متحد از افزایش 71 درصدی تعداد ستیزه جویان خارجی بین مه 2014 تا مارس 2015 خبر می دهد. این بررسی نشان می دهد :«این موج بسیار زیاد و در نتریخ بی سابقه است، و معمولا جریان آن به سوریه و عراق است. مشکل در لیبی هم در حال گسترش است.»
بر اساس این گزارش حدود 25000 جنگجوی خارجی از 100 کشور به گروه های مسلح محلی پیوسته اند. شورای امنیت در ماه سپتامبر با تصویب قطعنامه ای از دولت ها خواست اتباع خود را که به گروه های افراطی می پیوندند یا برای پیوستن به آنها تلاش می کنند، در دادگاه محاکمه کنند.
اما این موضوع مانع از افزایش تعداد روز افزون سفر جنگجو ها از مغرب، تونس، فرانسه یا روسیه نشده است. سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرد رد پایی از ستیزه جویان که از کشورهای مالدیو ، فنلاند ، ترینیداد و توباگو و نیز کشورهای منطقه زیر صحرا به مناطق مورد مناقشه می آیند، کشف کرده است.
برچسب ها: آمریکا ، داعش ، تکفیری ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۴
خانم سامانتا ، اگر فعالیت دولت ها برای جلوگیری از پیوستن داوطلبان به داعش کافی نیست ، اما تلاش دولت متبوع شما برای آموزش و تجهیز و اجرای عملیات قصابی عناصر داعش ، بر ملت های عراق و سوریه کاملا کافی و کار آمد است .
افتخار همه این حنایات به نام دولت متبوع شما در تاریخ بشریت ثبت شده است .
بی خاصیتی و همکاری سازمان های بین المللی هم در این زمینه مثل دولت متبوع شما محاسبه می شود .
آخرین اخبار