امام جمعه و رئیس ستاد زکات شهرستان اهر، از جمع آوری یک میلیارد تومان زکات در سال گذشته در شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، حجت الاسلام حاجی زاده، در جلسه توجیهی و آموزشی عاملین زکات شهرستان اهر گفت: این میزان زکات برای احداث 9 مسجد در مناطق زلزله زده، تعمیر 5 مسجد، شن ریزی راه 4 روستا، تأمین جهیزیه برای نوعروسان و درمان نیازمندان هزینه شده است.
وی، افزود: در کنار پرداخت زکات واجبی، باید زکات مستحبی نیز از سوی مردم مورد توجه قرارگیرد.
امام جمعه شهرستان اهر، گفت: هدف از پرداخت زکات حل مشکلات مردم است که خداوند به آن امرکرده است و اگر پرداخت زکات بیش از پیش در جامعه جای خود را بگیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

حجت الاسلام حاجی زاده، گفت: مؤدیان و عاملین زکات باید در هزینه کرد زکات فقرا و نیازمندان را در اولویت قرار دهند.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: در صورت مشارکت روستائیان در جمع آوری زکات، اجرای طرح های عمرانی در آن روستاها در اولویت خواهد بود.

عابدی، گفت: اگر در کنار دولت مردم نیز در اجرای طرح های مختلف مشارکت داشته باشد شاهد زود به ثمر رسیدن آنها خواهیم شد و یکی از این راهها همین جمع آوری زکات است که اگر کسانی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند در این زمینه پیشقدم باشند مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد.

در این جلسه مدیر کمیته امداد امام خمینی ( ره ) شهرستان اهر نیز گفت: تاکنون عایدات 70 اصله درخت میوه تحت عنوان شجره طیبه به ستاد زکات شهرستان اهر اختصاص یافته است.
طهماسبی، افزود: مدیریت کمیته امداد امام خمینی ( ره ) شهرستان اهر برای دریافت زکات شهروندان جهت کمک به مستمندان در زمینه های مختلف آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: زکات ، اهر ، زلزله ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.