عضو هیئت مدیره انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی با اشاره به چگونگی دریافت‌های پزشکان از بیمه‌ها گفت: دریافت‌های پزشکان آنکولوژی در دستورالعمل بیمه‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته شده که کارهای درمانی این متخصصین را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

حسین فودازی عضو هیئت مدیره انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به نیاز 80 درصد بیماران سرطانی به رادیوتراپی اظهار کرد: با توجه به آنکه درمان بیماری‌ سرطان جزو درمان‌های پر هزینه محسوب می‌شود، ارزشگذاری بر روی این روش‌ درمانی انجام شد اما اعتراض‌های زیادی در خصوص آن وجود داشت.

وی افزود: سازمان‌های بیمه‌گر، دستورالعمل را اجرایی می‌کنند که با کتاب ارزشگذاری خدمات درمانی تفاوت دارد و اجرای این کتاب توسط سازمان‌های بیمه‌گر تغییر کرد البته در دستورالعمل بیمه‌ها، دریافت‌های پزشکان آنکولوژی به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که کارهای درمانی این متخصصین را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

عضو هیئت مدیره انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی ادامه داد: در طرح تحول سلامت قرار بود پرداختی رادیوتراپی 50 درصد افزایش پیدا کند که این مسئله عملی نشد و بیمه‌ها به عنوان پرداخت کننده، دستورالعملی را در خصوص رادیوتراپی اجرایی کردند که با نظام سلامت وزارت بهداشت منافات دارد.

فوادزی با اشاره به جایگاه بیماری سرطان در بروز مرگ و میر انسانها بیان کرد: هم اکنون سرطان به عنوان دومین عامل مرگ و میر افراد شناخته می‌شود و سازمان جهانی بهداشت نیز این بیماری را  عامل ایجاد بار اقتصادی و روانی برای مبتلایان به سرطان می‌داند البته تحت پوشش بیمه قرار گرفتن درمان این بیماری توسط بیمه‌ها از دغدغه‌های سال‌های پیش متخصصین آنکولوژی بود.

وی تصریح کرد: انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی جزء نخستین انجمن‌هایی بود که از تدوین کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات پزشکی استقبال کرد و هزینه درمان این متخصصین نیز در این کتاب تعیین شد، در انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی با توجه به هزینه‌ داشتن درمان بیماری سرطان، این خواست وجود داشت که بیمه‌ها برای پوشش درمان این بیماری گام بردارند.



انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، آنکولوژی ، درمان ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.