رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی استان اصفهان گفت: از شنبه 9 خرداد تا 18 تیر سال جاری همزمان در سراسر کشور طرح واکسیناسیون تب برفکی 260 هزار راس دام در شهرستان‌های استان آغاز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، سید محمد حسینی گفت: این طرح در راستای مبارزه با تب برفکی و با هدف کنترل و پیشگیری از این بیماری به اجرا در می‌آید .

وی تصریح کرد: در این دوره 260 هزار رأس گاو و گوساله واحدهای روستایی و عشایری استان با استفاده از توان بخش دولتی و غیردولتی با اولویت کانون‌های مستعد بیماری و حوزه قرنطینه در قالب طرح توسعه پوشش خدمات بهداشتی درمانی دام‌های مناطق روستایی، واکسینه می‌شوند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی استان با اشاره به توجه دامداران و ضرورت انجام مایه کوبی بر علیه این بیماری افزود: این طرح از 9 خردادماه آغاز و تا 30 روز کاری ادامه دارد و موفقیت در پیشگیری از بروز این بیماری، همکاری صمیمانه دامداران با کارشناسان دولتی و خصوصی دامپزشکی در شهرستان مربوطه را می طلبد.

بیماری تب برفکی از بیماریهای ویروسی واگیر دار است که باعث خسارت های اقتصادی شدید ناشی از افت تولید شیر و گوشت در دام می شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: راس ، تب ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.