رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی گفت: زنبورستان های خوزستان از نظر بیماری های زنبور عسل تحت کنترل و نظارت دامپزشکی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ دکتر بهمن جوشن با بیان اینکه در حال حاضر 210 هزار کلنی در زنبورستان های استان وجود دارد، گفت : طبق نتایج دست آمده  در طرح پایش بهاره میزان آلودگی کندوها به بیماری های واروا،نوزما،آکاراپیس و لوک آمریکائی که بصورت همزمان و سراسری در زنبورستان های استان انجام گرفت،وضعیت آلودگی زنبورستان ها به عوامل ذکر شده بسیار مطلوب گزارش شد.

وی خاطر نشان کرد : در این طرح عامل بیماری لوک و آکاراپیس از هیچ  زنبورستانی جدا نگردید و بررسی عوامل واروا و نوزما نیز نشاندهنده پاک بودن کندوها و آلودگی کمتر از حد مجاز بوده است .

دکتر جوشن در خصوص اقدامات بهداشتی دامپزشکی در زنبورستان ها خاطرنشان کرد: تعداد  11385 کلونی در این طرح تحت پوشش قرار گرفتند و از 5550 کلونی زنبور عسل نمونه برداری و آزمایشات  لازم انجام شد.

رئیس اداره  بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی با اشاره به ضرورت حمایت بیشتر از صنعت پرورش زنبور عسل در استان اظهار داشت : مبارزه با بیماری های زنبور عسل و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به زنبورداران همواره یکی از اهداف دامپزشکی بوده است .

شایان ذکر است این طرح سومین پایش سراسری بیماری های زنبور عسل در طی یک سال اخیر در استان می باشد که با هدف استقرار سیستم های مراقبت و کنترل بیماری های زنبور عسل در استان اجرا می شود.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.