یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز ،فشنگ و مقداری ادوات شامل تله و تور از قاچاقچی نکایی کشف و ضبط شد.

رئیس محیط زیست شهرستان نکا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:این فرد که از اهالی هزار جریب شهرستان نکاست به طور مدام به شکار غیر مجاز اقدام می کرد.

به گفته وی پس از حصول اطمینان از فعالیت های مجرمانه فرد مظنون، طی اخذ حکم ورود به منزل، به همراه مامورین در منزل خود دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

به گفته وی،شگرد قاچاقچیان این است که شکار خود را در همان مکان شکاربه خریداران تحویل می دهند وردی از خود به جای نمی گذارند.

طالبی گفت:وجود قوانین بازدارنده و سختگیرانه می‌تواند به کاهش جرم در این زمنیه کمک کند.

طالبی در ادامه با اشاره به حقوق و مزایای اندک محیط بانان گفت: باید محیط بانان آنگونه که شایسته است، مورد حمایت قرار ‌گیرند .

وی افزود: مردم و مسئولان می‌توانند با حساسیت بیشتری با مساله حفظ محیط زیست برخورد کنند و هرگونه تخلفی را به موقع به ماموران یا محیط بانان اطلاع دهند.

طالبی گفت:متاسفانه تنوع سلاح شکارچیان، کمبود نیروی انسانی و نبود تجهیزات مورد نیاز برای محیط بانان در محافظت از اراضی و جنگل‌ها ، حیوانات یک منطقه را در معرض انقراض قرار می‌دهد.

وی به پارک ملی هزار جریب نکا اشاره کرد و گفت: این پارک با 24 هزار و 500 هکتار وسعت از بزرگ ترین پارک‌های کشور بوده که انواع حیوانات نظیر پلنگ، خوک،کفتار، روباه، شغال، خرگوش، راسو، خرس، مارال، شوکا و پرندگانی نظیر قرقاول خزری، کبک، عقاب، شاهی، دلیچه و ابیا نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
جوان
۲۳:۳۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
اب شهرستان نکا یک ماه قعطه