سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به حضور هیات تجاری اتاق بازگانی ایران، شهریور امسال در آفریقای جنوبی افزود: امید وارم این سفر راه تجارت بیشتر با آفریقای جنوبی را برای ایران و بخصوص خراسان جنوبی هموار کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ ویلیام وایت هد امروز در دیدار با معاون برنامه ریزی استاندار خراسان جنوبی در بیرجند با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و آفریقای جنوبی امروز در بالاترین سطح ممکن قرار دارد افزود: روابط ایران و آفریقای جنوبی امروز بسیار قوی است و امسال در بیست و یکمین سال برقراری این روابط، تواقفات خوبی برای گسترش مناسبات حاصل شده است .

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری ها میان ایران و آفریقای جنوبی در اردیبشهت امسال در تهران گفت: در این نشست در زمینه توسعه روابط در زمینه های کشاورزی، معدن، گردشگری، آب، سرمایه‌گذاری، انرژی و ساخت و ساز نتایج خوبی به دست آمد.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به حضور هیات تجاری اتاق بازگانی ایران، شهریور امسال در آفریقای جنوبی افزود: امید وارم این سفر راه تجارت بیشتر با آفریقای جنوبی را برای ایران و به خصوص خراسان جنوبی هموار کند.

ویلیام وایت هد، گردشگری را یکی از زمینه های مناسب برای توسعه همکارهای دو جانبه دانست و گفت: امیدواریم با توسعه زیرساختهای گردشگری و ارائه خدمات به گردشگران در ایران، شاهد حضور گردشگران آفریقای جنوبی در ایران باشیم .

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: با توجه به وجود معادن غنی و فرآوری محصولات کشاورزی در این استان، فرصت خوبی برای تعامل و همکاری دو جانبه آفریقای جنوبی و خراسان جنوبی وجود دارد .

رضایی افزود : همه زیرساختهای لازم برای حضور سرمایه گذاران خارجی در خراسان جنوبی فراهم شده و ملاقات هیات‌های تجاری و برپایی نمایشگاه توانمندی‌های دو طرف می تواند زمینه را برای همکاری فراهم کند .

سفیر آفریقای جنوبی در ایران همچنین در دیدار با فعالان اقتصادی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی ظرفیت‌های ناشناخته ای در بخش‌های معدن، کشاورزی، گیاهان دارویی و دامپروری دارد و آمادگی داریم در این زمینه ها همکاری را آغاز کنیم.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.