رئیس شرکت دفاعی رافائل به دلیل بروز برخی اختلاف نظرها با وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه صهیونیستی هاآرتص؛ "یدیدیا یاری،" رئیس شرکت صهیونیستی رافائل از سه هفته پیش بر سر کار خود حاضر نشد و به شکل خودخواسته از این سمت کناره‌گیری کرد. هرچند مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز مایل به اخراج وی بودند؛ هنوز جانشینی برای "یدیدیا یاری" انتخاب نشده و غیبت او در شرکت دفاعی رافائل دردسر‌آفرین شده است.

"یاری" 11 سال ریاست شرکت صهیونیستی "سامانه دفاعی رافائل" را برعهده داشت و در ماه آوریل (فروردین) علاقه خود برای کناره‌گیری از این سمت را اعلام کرده بود. مقامات صهیونیست با توجه به چند مورد نارضایتی که از وی داشتند، با این پیشنهاد مخالفت نکردند و قصد داشتند در زمان مناسب جانشین "یاری" را انتخاب کنند. وی مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را غافلگیر و زودتر از موعد شرکت رافائل را ترک کرد. در سه هفته غیبت "یاری" کسی جایگزین وی نشد و هنوز مشخص نیست آیا او تا پیدا شدن جانشین، حاضر به بازگشت بر سر کار است یا خیر.


این شرکت از آن جهت اهمیت دارد که طراح و سازنده سامانه گنبد آهنی رژیم صهیونیستی است. گنبد آهنی نوعی سامانه موشکی سطح ‌به‌ هوای متحرک است که در سرزمین‌های اشغالی قرار دارد. این سامانه که به صورت شبانه‌روزی و در هر شرایط آب‌وهوایی فعالیت می‌کند قادر است تا راکت‌ها و گلوله‌های خمپاره و توپ را در فاصله ۴ تا ۷۰ کیلومتر هدف قرار دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار