رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به اینکه بیش از 70درصد تجهیرات صنعت نفت در داخل ساخته می‌شود گفت: باید توان داخلی را باور کرد و پل اعتماد سازندگان داخلی را به اعتبار مبدل ساخت.

اعتماد در سازندگان تجهیزات نفتی باید به اعتبار مبدل شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ رضا پدیدار رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در مراسم رونمایی از توربین گازی مدل TMC-52 گفت: روند ساخت تجهیزات در کشور روند مناسبی را طی می‌کند به طوری که کشور ما توانسته اکثر تجهیزات را در داخل کشور بسازد.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین مطالعاتی که در دفتر اتاق بازرگانی صورت گرفته پتانسیل فنی اقتصادی تولیدی در کشور بر پایه عدد 100 است که حدود 72 درصد آن مورد توجه بوده به طوری که در کشوری مثل ترکیه تناسب مقایسه‌ای 74 یا 75 درصد است و این عدد در کره جنوبی 78 و مالزی 75 درصد است.

پدیدار گفت: کشور ترکیه برای ساخت داخل این عدد را بالاتر از 70 رسانده است در مورد سایر کشورها بر اساس مطالعات صورت گرفته بهره‌وری 30 درصد افزایش یافته است.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تأکید کرد: در 10 سال اخیر کشور ما موفق شده ظرفیت‌ها را ارتقا دهد چرا که تولید توربین گازی در کشور این نوع پتانسیل را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به سخنان وزیر نفت در خصوص تولید کالا بر اساس سه مولفه کیفیت، زمان و قیمت باید صورت گیرد گفت: امروزه سه مولفه مدیریت زمان، قیمت و کیفیت در ساخت تجهیزات صنعت نفت به خوبی لحاظ می‌شود به طوری که سازندگان ما این زمینه را برای رقابت در عرصه جهانی را دارند.

پدیدار افزود: برای ساخت توربین و تجهیزات آن مصوبه از شورای معاونین وزارت نفت دریافت کردیم تا مدیریت بازار برای حضور در بخش‌های مختلف صورت گیرد.

وی گفت: در حال حاضر 700 شرکت تنوع کالایی در کشور وجود دارد که امروز به اقتدار و با توان داخلی ساخته می‌شود و نیازی به کشورهای خارجی نداریم.

پدیدار با اشاره به اینکه 75 درصد نیاز داخلی در کشور از طریق سازندگان تأمین می‌شود اظهار داشت: تلاش و تخصص و اعتماد به نسل جوان یکی دیگر از مولفه‌هایی است زمانی که به باور ملی در ساخت تجهیزات برسیم پل اعتماد بین سازنده و مدیریت ارشد و کارفرما اتصال پیدا می‌کند به طوری که باور تبدیل به اعتماد و اعتماد به اعتبار می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: توربین ، صنعت ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار