شهردار منطقه 22 در جلسه کارگروه مدیریت پسماند طرح تفکیک از مبدأ در منطقه تاکید کرد.

به گزارش  خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، قاسم مولایی شهردار منطقه 22 با اشاره به خطاب همکارانش در حوزه امور شهری و محیط زیست منطقه همچنین شهرداران نواحی اظهار کرد: بهتر است روزهای تعطیل آخر هفته در مجموعه‌های تفریحی گردشگری موجود در منطقه همچون بوستان‌های جوانمردان ایران، لتمال کن، چیتگر، آبشار تهران و دریاچه شهردای خلیج فارس کیسه‌های تفکیک از مبدأ میان مراجعه کنندگان توزیع و کیسه‌های تفکیک زباله به روز طبیعت محدود نشود. 
وی در ادامه افزود: شهرداری منطقه 22 همپای دیگر مناطق در راستای رویکردها و تدابیر شهرداری تهران در موضوع پسماند و خط سفید وارد شده و جلسات و موارد متعددی را در خصوص تفکیک پسماند از مبدا و خط سفید برگزار کرده است. 

وی در ادامه با تاکید بر آمار 40 هزار نفری آموزش پسماند از مبدأ در منطقه 22 تصریح کرد: باید شیوه‌ای نوین برای ارائه آموزش‌ها بیابیم و اکنون حدود 152 هزار نفر در منطقه 22 ساکن هستند و باید به گونه‌ای عمل کنیم که در فاز اول 30درصد آن‌ها برای تفکیک پسمانهد از مبدأ توجه داشته باشند و فرهنگسازی را در دستور کار قرار دهیم که این کار تنها هزینه مادی در برندارد. 
مولایی در بخشی از گفته‌های خود با تاکید بر ورود ائمه جماعات مساجد منطقه به بحث تفکیک پسماند از مبدأ و ترویج فرهنگ بازیافت از منبرمساجد میان شهروندان تاکید کرد: شهروندان باید بدانند هزینه‌ای که با تفکیک از مبدأ پسماند‌ها صرفه جویی می‌شود، می‌تواند به گونه‌ای دیگر صرف آبادانی و رفاه خودشان شود. 

وی ادامه داد: اداره‌آموزش‌های اجتماعی حوزه معاونت اجتماعی باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که عمده فعالیت‌های شهرداری بر  دو محور خط سفید و تفکیک از مبدأ پسماند اداره شود. 

شهردار منطقه 22 در پایان تصریح کرد:‌ برنامه ریزی دقیق نواحی و حوزه معاونت‌های مختلف بر بحث تفکیک از مبدأ پسماندها، فرهنگ سازی در این زمینه و ارائه به روز آمار نیز باید مورد توجه قرار گیرد. 

هوشیار معاون امور مناطق شهرداری تهران نیز در بخشی از این جلسه با اشاره به اینکه بازیافت کاری صد در صد اجتماعی است که با ابزارهای خدمات شهری انجام می‌گیرد گفت:‌ 12ناحیه شهر تهران را به عنوان پایلوت در اجرای طرح تفکیک از مبدأ پسماند انتخاب کرده‌ایم و نتایج به دست آمده از ارائه فعالیت‌ها در آن‌ها را به ده ناحیه دیگر که جزء نواحی پایلوت نبوده‌اند تامین داده‌ایم. 

در همین زمینه، ناحیه سه منطقه 22 نیز یکی از نواحی پایلوت شهر تهران است. 

جعفری مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران نیز در این جلسه با یادآوری لزوم اجرای دو طرح خط سفید و تفکیک پسماند از مبدأ در شهر تهران و ضرورت به کارگیری صدا و سیما و تمامی فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد: حضور ائمه جماعات در این امر، بسیار مثبت و جهشی برای پیشبرد اهدای مدیریت شهری در بحث تفکیک پسماند خواهد بود که اگر بتوانیم مردم را به سمت مشارکت داوطلبانه، آگاهانه و عاشقانه با حفظ منافع عادلانه ببریم، اتفاق خوبی در زمینه تفکیک پسماند رخ خواهد داد. 

وی از رصد و کنترل تمامی خودروهای مکانیزه تا شهریور ماه با کمک GPS و یازده سنسور در برخی خودروها خبر داد و گفت:‌ با این کار نظارت از کف خیابان به تبلت همراهان منتقل می‌شود. 

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران در ادامه صحبت‌های خود، از منطقه 22 به دلیل تلاش‌های جدی در موضوع تفکیک پسماند از مبدأ قدردانی کرد و افزود:‌ این منطقه جزء مناطق پیشرو در این زمینه در میان مناطق 22گانه محسوب شده و آمارهای ارائه شده از سوی منطقه دلیل خوبی برای این ادعاست. 

انتهای پیام/
برچسب ها: خط سفید ، پسماند ، مکانیزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار