تیم بسکتبال مهرام اختلاف 19 امتیازی با دانشگاه را در فینال هفتم از دست داد تا بازی در پایان وقت عادی با نتیجه 77-77 مساوی شود و به وقت اضافه برسد تا مهرام در وقت اضافه به قهرمانی رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ فینال نهایی لیگ حرفه‌ای بسکتبال میان تیم‌های دانشگاه آزاد و مهرام از ساعت 15:35 دقیقه به میزبانی دانشگاه آزاد آغاز شد.

دو تیم بعد از قرائت قرآن و پخش سرود ملی ایران با معرفی رسمی نفرات وارد زمین شدند.

محمود مشحون رئیس فدراسیون و صمد نیکخواه کاپیتان تیم ملی هم برای تماشای این بازی وارد سالن دانشگاه آزاد شدند. همچنین دادکان و گنجی مدیران دو باشگاه در جایگاه ویژه حضور پیدا کردند.

ظرفیت سالن دانشگاه آزاد برای اولین بار به طور کامل تکمیل شد و برخی تماشاگران مجبور به تماشای ایستاده بازی هستند.

در حالی که در دو بازی ابتدایی فینال بانوان اجازه تماشای بازی را به صورت آزاد داشتند، در این بازی تنها دانشجویان و خانواده بازیکنان اجازه ورود به سالن را پیدا کردند.

ترکیب ابتدایی دو تیم

دانشگاه آزاد: آرن داوری، جواد داوری، فیلیپ ویدنف، رایان ریچاردز، روزبه ارغوان

مهرام: فرید اصلانی، تاکوان دین، سعید داورپناه، اوشین ساهاکیان، حامد حدادی

فیلیپ ویدنف بازیکن خارجی دانشگاه آزاد با یک پرتاب دو امتیازی اولین امتیازآور فینال هفتم بود. 3 امتیازی روزبه ارغوان نیز بلافاصله دانشگاه آزاد را در شروع مسابقه 5 امتیازی کرد.

مهرام نیمه اول را از دانشگاه گرفت/ تاکوان دین بهترین بازیکن نیمه اول

دانشگاه آزاد با شروعی طوفانی که همراه با تشویق های پر سر و صدای تماشاگران این تیم بود در 4 دقیقه با نتیجه 10 بر 5 پیش افتاد تا یک وقت استراحت برای جلوگیری از این روند از سوی مهرام درخواست شود.

مصدومیت آرن، ورود حسین زاده

آرن داودی گارد رأس دانشگاه در میانه های کوارتر به خاطر برخورد با فرید اصلانی دچار خونریزی بینی شد. حامد حسین زاده گارد رأس اول تیم که در بازی های اول فینال دچار مصدومیت شده بود با آسیب دیدگی آرن به جای وی وارد میدان شد.

دانشگاه آزاد کوارتر اول بازی را با نتیجه 25 بر 19 برد.

مهرام بعد از شوک اولیه در شروع کوارتر دوم عملکرد بهتری را آغاز کرد. آرمان زنگنه و حامد حدادی با 4 امتیاز پیاپی اختلاف با دانشگاه را به 2 امتیاز کاهش دادند. دفاع خوب مهرام اجازه امتیازآوری را به بازیکنان دانشگاه در این کوارتر نداد و زنگنه بعد از 2 دقیقه و نیم با یک پرتاب دیگر بازی را به تساوی 25-25 کشاند.

سکته 2 امتیازی دانشگاه

بازی خوب مهرام در سایر دقایق کوارتر هم ادامه پیدا کرد و در حالی که دانشگاه به 2 امتیاز در 6 دقیقه محدود شده بود، بازیکنان مهرام با 8 امتیاز از میزبان پیش افتادند.

مهرام نیمه اول را از دانشگاه گرفت/ تاکوان دین بهترین بازیکن نیمه اول

دانشگاه آزاد بعد از توقف چند دقیقه ای در 3 دقیقه پایانی با دو پرتاب آرن داودی و جواد داوری بار دیگر به دور مسابقه برگشت تا بازنده مطلق به رختکن نرود.

مهرام در پایان نیمه اول با نتیجه 42 بر 39 برنده بازی شد.

تاکوان دین بازیکن آمریکایی مهرام با 14 امتیاز و 4 ریباند بهترین بازیکن نیمه اول بود. حامد حدادی هم 6 امتیاز و 9 ریباند برای مهرام داشت.

ویدنف، حسن زاده و داوری هر کدام با 8 امتیاز در کنار ریچاردز با 5 امتیاز و 5 ریباند بهترین بازیکنان دانشگاه در نیمه اول بودند.

مهرام در این نیمه با 19 ریباند مقابل 14 ریباند دانشگاه برتری داشت.

لیدرهای پرسپولیس مشوق دانشگاه

چند لیدر تیم فوتبال پرسپولیس با هماهنگی دادکان مدیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد برای تشویق تیم بسکتبال دانشگاه به سالن تهران شمال آمده بودند. هر چند صدای زیادی از این نفرات در سالن به گوش نمی رسید! با وجود چندین لیدر دانشگاه آزاد و تعداد بیشتر هواداران این تیم، صدای تماشاگران محدود طرفدار مهرام بیشتر در سالن تهران شمال شنیده می شود.

نیمه دوم بازی با 2 امتیاز آرمان زنگنه بازیکن مهرام آغاز شد و فیلیپ ویدنف یار خارجی دانشگاه با 3 امتیاز در طرف دیگر پاسخ وی را داد. مهرام ظرف 5 دقیقه اختلاف با دانشگاه را از مرز 10 امتیاز گذراند.

در دقیقه پنجم بازی برخورد دست جواد داوری با چشم سجاد مشایخی باعث خروج گارد رأس مهرام از بازی شد.

دانشگاه آزاد در 6 دقیقه اول این کوارتر هم به 3 امتیاز فیلیپ محدود شده بود.

مهرام یک کوارتر تا قهرمانی

تیم مهرام در روز بد دانشگاه آزاد با اختلاف 19 امتیاز تا پایان کوارتر سوم از این تیم پیش افتاد. دانشگاه آزاد 10 دقیقه تا جبران نتیجه یا از دست دادن قهرمانی فاصله داشت.

مهرام کوارتر پایانی را با 4 خطایی شدن اوشین ساهاکیان شروع کرد. نیمکت این تیم در استرس کوارتر پایانی چندین بار به داوران و ناظران معترض شدند که همین موضوع باعث اخطار از سوی صادق قنبری داور مسابقه شد.

بازیکنان دانشگاه که در دقایق اولیه به سختی در زمین مهرام امتیاز می گرفتند، به راحتی هم امتیاز دریافت می کردند.

"دانشگاه غیرت نشان بده"

صمد نیکخواه که برای تماشای بازی به سالن آمده بود در دقایق ابتدایی کوارتر آخر به همراه پدر خود سالن را ترک کرد. تماشاگران هوادار دانشگاه هم که در تشویق ها از هواداران مهرام شکست خورده بودند در اواسط کوارتر پایانی شعار "دانشگاه بسه دیگه، غیرتت را نشان بده" سر دادند.

بازیکنان دانشگاه هم در دقیقه هفتم، اختلاف 19 امتیازی را به 10 امتیاز کاهش دادند. 


هفتمین قهرمانی مهرام در هفتمین فینال/ مهرام اولین قهرمان حرفه ای بسکتبال

روند آرام آرم بازگشت دانشگاه در 3 دقیقه پایانی به اختلاف 6 امتیازی رسید و حامد حدادی هم در زیر سبد دانشگاه با یک خطا به 5 خطا رسید و از بازی بیرون رفت. با پرتاب های پنالتی ریچاردز اختلاف به 4 امتیاز رسید. در حالی که سالن دانشگاه هم با تشویق های تماشاگران پر هیاهو شده بود، با پرتاب 3 امتیازی رایان ریچاردز در یک دقیقه پایانی بازی با نتیجه 77-77 مساوی شد.

پرتاب 3 امتیازی ثانیه آخر رضا لطفی هم تا سبد رفت اما به گل تبدیل نشد تا فینال پر هیجان هفتم به وقت اضافه کشیده شود.

وقت اضافه بدون حدادی

مهرام که کوارتر پایانی را با نتیجه 27 بر 8 واگذار کرده بود بدون حامد حدادی وقت اضافه را شروع کرد و با 4 امتیاز پیش افتاد. آرمان زنگنه فوروارد قدرتی مهرام در دقیقه دوم وقت اضافه با 5 خطا از بازی بیرون رفت. آرن داودی هم از تیم دانشگاه آزاد 5 خطایی شد و نیمکت دانشگاه آزاد به خاطر اعتراض به داوران یک اخطار دریافت کرد.

تاکوان دین در این دقایق مانند برگ برنده برای مهرام امتیاز می آورد. تاکوان 6 امتیاز به تنهایی در 3 دقیقه برای مهرام به دست آورد.

هفتمین قهرمانی مهرام در هفتمین فینال/ مهرام اولین قهرمان حرفه ای بسکتبال

بازیکنان دانشگاه آزاد موفق به 5 خطایی کردن اوشین ساهاکیان در سوی دیگر شدند. تاکوان دین چهارمین نفری بود که در دقیقه آخر در ترکیب مهرام 5 خطایی شد و بازیکنان دانشگاه بار دیگر بازی را بعد از چند دقیقه مساوی کردند.

پرتاب 3 امتیازی حیاتی سعید داورپناه در 26 ثانیه آخر برتری 3 امتیازی به مهرام داد و با پنالتی مهراد آتشی این تیم با 4 امتیاز پیش افتاد.
 
در ثانیه های آخر برخوردی هم میان مهراد آتشی و مصطفی هاشمی در نیمکت مهرام پیش آمد. گویا هاشمی حرفی به آتشی زد که او نیز با ناراحتی قصد ترک زمین را داشت اما با پا درمیانی سایر بازیکنان روی نیمکت نشست و دوباره وارد بازی شد.

پنالتی های اسماعیلی، پایان کار دانشگاه

بازیکنان دانشگاه در ثانیه های آخر هم به شدت برای گرفتن نتیجه تلاش کردند و خطایی هم روی مهدی اسماعیلی سنتر مهرام انجام دادند که در 90 درصد مواقع پنالتی های وی به گل تبدیل نمی شود اما جالب اینجا است که پنالتی اول اسماعیلی به گل تبدیل شد. وی نگاهی به مصطفی هاشمی کرد و به سرمربی اطمینان داد که باز هم پنالتی خود را گل می کند. دومین پرتاب نیز وارد سبد شد تا هیچ راهی برای دانشگاه باقی نماند. نیمکت مهرام در دقایق آخر عملکردی 100 درصد را به نمایش گذاشتند و 5 خطایی شدن تمام بازیکنان اصلی هم مهرام را از قهرمانی باز نداشت.

مهرام در نهایت با نتیجه 95 بر 92 قهرمان لیگ حرفه ای بسکتبال شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فینال ، هفتم ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار