رئیس شورای گروه بین‌المجالس جمهوری اسلامی ایران، گفت: داعش در منطقه به ویژه در سوریه و عراق به‌عنوان پدیده‌ای خطرناک و عامل تهدیدکننده ثبات و امنیت منطقه‌ای و جهانی است، از این رو همه کشورها باید در جهت مقابله قاطع با تروریسم و افراط‌گری اقدام کنند.

داعش، عامل تهدیدکننده امنیت منطقه‌ای و جهانی استبه گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، سید احمدرضا دستغیب رئیس شورای گروه بین‌المجالس کشورمان که به منظور رایزنی با گروه بین‌المجالس جمهوری کره درخصوص همکاری‌های آتی در گروه آسیا-پاسیفیک به کره جنوبی سفر کرده است، صبح امروز دوشنبه 11 خرداد 94 با نایب‌رئیس مجلس کره و نایب‌رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دستغیب در دیدار با جونگ کاب‌یون نایب‌رئیس مجلس جمهوری کره با اشاره به روابط خوب دو کشور، از پارلمان‌های دو کشور به‌ عنوان نقطه اتکای تقویت مناسبات و همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی نام برد و گفت: مجموعه همکاری‌ها و روابط پارلمانی دو کشور در سطوح مختلف از جمله کمیسیون‌های تخصصی و گروه‌های بین‌المجالس و گروه‌های دوستی، مثبت و سازنده و رو به رشد بوده است.

عضو هیات مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تشریح سیر فعالیت‌ها و همکاری‌های گروه بین‌المجالس جمهوری اسلامی در اجلاسیه‌های مختلف اتحادیه بین‌المجالس از جمله نشست‌های هماهنگی گروه آسیا-پاسیفیک و مجمع نمایندگان جوان مجالس که هفته گذشته در توکیوی ژاپن برگزار شد، اظهار نمود: ارتباطات پارلمانی دو کشور به ویژه در سطح اتحادیه بین‌المجالس جهانی، مناسب و مثال‌زدنی است.

در ادامه این دیدار جونگ کاب یون نایب‌رئیس مجلس ملی جمهوری کره جنوبی از جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک کشور دوست با پیشینه غنی تمدنی و فرهنگی یاد کرد و گفت: نامگذاری یک خیابان به نام تهران در سئول و یک خیابان به نام سئول در تهران نمادی از دوستی و روابط صمیمانه بین مردم دو کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سفر گذشته خود به تهران و تبادل آمد و شدهای سیاسی، پارلمانی و اقتصادی بین دو کشور افزود: گسترش روابط و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور برای کره جنوبی از اهمیت خاصی برخوردار است و امیدواریم سیر تبادلات اقتصادی و حجم روابط تجاری دو کشور با رفع تحریم‌های ایران آهنگ شتابانی به خود بگیرد.

همچنین دستغیب در دیدار با شیم یون جو نایب‌رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس کره جنوبی، مناسبات دو کشور را دوستانه و برخوردار از ظرفیت‌های خوبی برای گسترش دانست و خواستار افزایش سطح مبادلات متقابل تجاری، اقتصادی و فرهنگی شد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه‌ای از تروریسم داعش در منطقه به ویژه در سوریه و عراق به‌عنوان پدیده‌ای خطرناک و عامل تهدیدکننده ثبات و امنیت منطقه‌ای و جهانی یاد کرد و خواستار مقابله قاطع با تروریسم و افراط‌گری شد.

در این دیدار آقای شیم یون جو نیز خواستار افزایش سطح تعاملات و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف شد.

در این دیدار همچنین آقای رحمت‌الله نوروزی عضو شورای اجرایی گروه بین‌المجالس جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: داعش ، امنیت ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار