مردم جنوب آذربایجان غربی مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل (ره) و گرامی داشت قیام پانزده خرداد را با شکوه خاصی برگزار می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مهاباد ، مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام پانزده خرداد همزمان با سراسر کشور  از سیزدهم تا پانزدهم خرداد امسال با حضور اقشار و طبقات مختلف مردم برگزار می‌شود.

امام جمعه مهاباد یکی از افرادی است که ناگفته های زیادی از 15 خرداد دارد.


ماموستا سهرابی می گوید : صبح آن روز خیابانها همه شلوغ بود. مغازه های زیادی تعطیل شده بود. مردم که خبر بازداشت امام را در قم شنیده بودند جلو بازار قیام کردند.

زد و خوردها ادامه پیدا كرده بود.به طور کلی تهران و بسیاری از شهرها متلاطم بود.مردم به خیابان ها ریخته بودند.آنچه که می شنیدیم تظاهرات گسترده و عمومی بود.

معاون استاندار و فرماندار مهاباد در آستانه فرارسیدن پانزدهم خرداد گفت: پانزدهم خرداد ، روزی به وسعت یک تاریخ است ، دستاوردی عظیم از حرکت ملت که بارقه های آن در بیست و دوم بهمن ماه سال 57  نمودار شد.

کتانی افزود : در این روز ملت با وحدت و اراده ای پولادین سرنگونی دیکتاتوری مستبد زمان را رقم زد و قیامی ماندگار را در حافظه تاریخ ثبت کرد.

فرماندار مهاباد در باره قیام 15 خرداد حرف های زیادی از پدرش شنیده است.

وی می گوید: پدرم خیلی وقت ها که از آن روز می پرسیدم برایم تعریف می کرد و می گفت : به یاد دارم که سر و صدای تظاهرات و تیراندازی شنیده می شد.در آن هنگام از مردم فقط شعار یا مرگ یا خمینی شنیده میشد.

پدرم تعریف می کرد که در آن وقت مردم به رهبران نهضت ایمان داشتند و این حرکت را یک حرکت خودجوش دینی و ملی می دانستند و تبلیغات رژیم آنان را  در کار خود مصمم تر می کرد.

یکی از عشایر منگور مهاباد هم به نقل از برادرش میگوید : در آن روز خبرهای زیادی از تهران و دیگر شهرهای ایران به گوش می رسید.

خضری گفت : خبرها حاکی از این بود که تهران بسیار شلوغ شده و مأموران با مردم درگیر و افراد زیادی هم دستگیر و یا کشته شده اند.

و اما در این روزها و در آستانه 15 خرداد ،  تمام مردم و دستگاه های اجرایی خود را برای حضور پر شور در برنامه های مختلف این روز آماده می کنند.

دستگاه های اجرایی شهرستان مهاباد هم با برگزاری جلسات مختلف و برنامه ریزی های لازم خود را برای حضور پررنگ در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) و قیام خونین پانزده خرداد آماده می کنند.

برگزاری ویژه برنامه هایی به همین مناسبت در دانشگاه ها ، انتشار و توزیعوصیت نامه حضرت امام (ره) ، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی و دایر کردنایستگاه های صلواتی از برنامه های سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامیایران در مهاباد است.


سرداررنجبر زاده فرمانده قرارگاه امام سجاد (ع) و سپاه مهاباد هم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، اسلامی و مردمی بودن قیام 15 خرداد را شاخصهممتاز این قیام عنوان کرد و گفت : در رأس این قیام ، عالمی آگاه و به دنبال او مردمی دوستدار روحانیت قرار داشتند که به همین دلیل ، اسلامی بودن و الهی بودن و مهمتر از همه مردمی بودن این قیام ، آن را به مقصد رساند چنانکه 15 خردادسرآغازی برای انقلابی بزرگ به نام انقلاب اسلامی شد.

احمدی نماینده مردم مهاباد در خانه ملت هم ، از قیام 15 خرداد بهعنوان صحنه رویارویی مردم متدین به رهبری روحانیت و در رأس آن مرجعیت و امام خمینی (ره) با نظام استبدادی ستمشاهی یاد کرد و افزود : بعد از ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ، مقام معظم رهبری ادامه دهنده شایسته راه ، اهداف و آرمانهای امام خمینی (ره) هستند.

در این میان باید گفت : مردم مهاباد بار دیگر آماده تجدید بیعت با آرمانهای رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری هستند و احیای تفکرات و اهداف والای امام راحل (ره) و ادامه راه شهدا را از وظایف اصلی خود می دانند.

 

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.