قانون آیین دادرسی کیفری جدید، از اول تیرماه امسال همزمان باسراسر کشوردر گیلان هم اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ رییس کل دادگستری استان گیلان امروز درنشست توجیهی فرماندهان ومعاونان نیروی انتظامی استان در خصوص اجرای هرچه بهتر قانون آیین دادرسی کیفری جدید ،گفت: با توجه به اینکه اصل واساس کار در آیین دادرسی کیفری برعهده کارکنان نیروی انتظامی است ،باید هماهنگی های لازم در جهت اجرای هر چه بهتر این قانون انجام شود تا در زمان اجرای آن دچار مشکل نشویم .

احمد سیاوش پور یکی از مهمترین رویکردهای اصلی قانون جدید را، شهروند محوری ،متهم محوری،عدالت محوری وانصاف محوری دانست وافزود: قانون آیین دادرسی کیفری جدید که در سال92به تصویب نهایی رسید در حال حاضر در کمیسیون قضایی مجلس در حال اصلاح است واز ابتدای تابستان امسال اجرایی می شود.

وی افزود:در این قانون، ضمن حذف بسیاری از محدودیت ها ،اصل را بر لزومِ داشتن وکیل و حق دفاع وی از متهم بعنوان موکل خود و ضرورت تفهیم حقوق قانونی متهم از سوی مرجع قضایی و ضابطان دادگستری در تمام امور کیفری پیش بینی شده است.

رییس کل دادگستری استان، بابیان اینکه 31 ماده از این قانون به موضوع ضابطین اختصاص دارد ،از کارکنان نیروی انتظامی بعنوان "ضابطان عام" یاد کرد و افزود: با توجه به تغییر مواد آیین دادرسی کیفری ،ضابطان باید به وظایف و تکالیف خود آشنایی بیشتری داشته باشند، که آموزش آیین دادرسی کیفری جدید بر عهده قوه قضاییه است.

وی اجرای دقیق قوانین و مقررات را موجب ایجاد امنیت و آسایش برای مردم دانست وخاطرنشان کرد: مجموعه پلیس و دستگاه قضایی حافظان نظم و امنیت و مجری عدالت هستند که در راستای اهداف نظام و در جهت تامین نظم و برقراری امنیت و عدالت در سطح جامعه می کوشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.