ملی‌پوش شطرنج کشورمان گفت: از جمله مشکلات شطرنج بازان گرفتن مربی خارجی با هزینه شخصی خودشان است و فدراسیون هیچ هزینه‌ای نمی‌دهد و اصلا شطرنج‌بازان به چشم فدراسیون نمی‌آیند.

شطرنج‌بازان به چشم فدراسیون نمی‌‌آیند/فقدان مربی ما را ضربه فنی کردپوریا ایدنی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر در تیم ملی بزرگسالان عضو هستم اما در لیگ برتر بازی نمی‌کنم و دلیلش در واقع این بود که بنده 2 سال پیش عضو تیم سرمایه‌گذاری شهر آتیه بودم و با این تیم قهرمانی کشور شدم و متاسفانه قرارداد سفید امضا کردم اما آنها مبلغی را که توافق کرده بودند را پرداخت نکردند و چون این نوع قرارداد بار حقوقی ندارد نمی‌توانستم شکایت کنم و پولی که وعده داده بودند را بگیرند و خود فدراسیون نیز نظارت کافی بر این نوع قراردادها ندارد و در واقع باید یک کپی از قرارداد بازیکنان را از تیمها دریافت کنند تا تیمی حق بازیکنی را پایمال نکند.

وی افزود: من شخصا برای گرفتن مربی خارجی از فدراسیون خواستم که برای مشکلات روادید این مربی اقدام کنند ولی متاسفانه برای یک نامه‌نگاری ساده شاید تا 2 ماه طول کشید ولی به هر زحمتی که بود من توانستم با این مربی کار کنم و همان سال در رده سنی زیر 18 سال قهرمان جهان شوم و در حال حاضر، هم تیم ملی نوجوانان و هم تیم ملی بزرگسالان مربی ندارند و همیشه فدراسیون 2 ماه قبل از یک مسابقه مهم مثل المپیاد اقدام به آوردن یه مربی خارجی می‌کند و همین مربی بین بزرگسالان و نوجوانان تقسیم می‌شود و این موضوع ما را ضربه فنی می‌کند و لطمه بزرگی به ملی‌پوشان خواهد زد.

ایدنی اظهار داشت: از سرپرست جدید فدراسیون شناخت کافی ندارم ولی از ایشان درخواست دارم که مشکلات موجود در شطرنج را حل کند برنامه ریزی را از پایه به ما بدهد و اینکه با آوردن بخش خصوصی و توسعه شطرنج در مدارس می‌شود پیشرفت را در شطرنج کشورمان ببینیم. خود من ازمسابقات دانش‌آموزی وارد مسابقات کشوری و پس در رده سنی قهرمان آسیا شدم.

ایدنی در پایان افزود: سطح مسابقات بازی های غرب آسیا بسیار پایین بود ولی حساسیت بسیاری بالایی داشت چون نفر اول به جام جهانی راه پیدا می‌کرد و این موضوع رقابت بین شطرنج بازان ایجاد کرده بود که در نهایت من قهرمان این بازی ها شدم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار