سرو موتور دريچه آبگير واحد شماره چهار سد شهيد عباسپور نخستين بار از زمان بهره برداری اين سد، نصب، تعمير و دمونتاژ(باز و بسته) شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مديرعامل شرکت نصب، تعمير و نگهداري نيروگاه‌هاي برق آبي خوزستان گفت: در اين عمليات که توسط متخصصان اين سد انجام شد، اين سرو موتور بهينه سازي، دمونتاژ (باز و بسته)، سرويس و آب بندهاي آن تعويض شد.

رستگارنيا افزود: ظرفيت کاري اين سروموتور 115 تن با فشار کاري 130 بار در عمق 60 متري آب است که به تنهايي دريچه قطاعي تونل آبرسان به توربين واحد را باز و بسته مي کند و از ويژگي‌هاي آن حداکثر طول باز و در وضع باز 13 و 2 دهم متر و در وضع بسته هفت و 6 دهم متري به وزن تقريبي 10 تن است.

وي  با توجه به موقعيت محل نصب اين سرو موتور که در عمق حدود 60 متري ديواره قوسي شکل سد قرار گرفته است، گفت: انتقال اين دستگاه به بيرون از بدنه سد بسيار سخت بود که دقت عمل کارکنان بدون هيچ آسيبي از محل خود جدا و به تاج سد انتقال داده شد.

سد شهيد عباسپور يک از بزرگترين سدهاي کشور محسوب مي شود که بر روي رودخانه کارون در استان خوزستان و در  شمال شرقي شهرستان مسجدسليمان ساخته شده ‌است.

نيروگاه سد شهيد عباسپور داراي 8 واحد 250 مگاواتي است که توان اسمي آن 2 هزار  مگاوات است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار