عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر گفت:‌باید امنیت در منطقه 12 و 16 برقرار شود، چرا که مردم حتی برای اقامه نماز نیز در ابتدای صبح و انتهای شب از امنیت لازم برای رفتن به مسجد برخوردار نیستند و باید به این مسئله که این مناطق در قلب پایتخت هستند، توجه بیشتری شود.

فیروزگرانی// امنیت در منطقه 12 و 16 وجود ندارد

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، محمد قناعتی، عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر با ارائه تذکری در خصوص محله امامزاده یحیی و باغ آذری اظهار کرد: از محله امامزاده یحیی، باغ آذری در منطقه 16 بازدیدی داشتم که نقطه محوری این بازدید، در صحبت‌های مردم حضور انبوه خلاف کاران، معتادان، توزیع کنندگان مواد مخدر، افراد بی بند و بار بود و شرایط رنج آوری که برای ساکنان آن منطقه بر اساس این مشکلات ایجاد شده بود.

وی افزود: عمق فاجعه در این است که حتی مردم برای خواندن نماز نیز در ابتدای صبح و انتهای شب نمی‌توانند از خانه خارج شوند و در مسجد اقامه کنند، چرا که افرادی با قمه جلوی آن‌ها را می‌گیرند و اقدام به گرفتن پول و اشیای قیمتی آن‌ها می‌کنند.

وی با اشاره به انتظار مردم از دولت، تصریح کرد: کمترین انتظار مردم آن منطقه از دولت، ایجاد امنیت در مناطق 12 و 16 است، چرا که این مناطق مرزهای غربی کشور نیستند و قلب پایتخت نظام جمهوری اسلامی هستند و باید حفاظت و حراست بیشتری در این مناطق ایجاد شود.

حقانی با اشاره به اظهارات مردم در این مناطق افزود: مردم می‌گویند ما در همه جا پیش قدم بودیم، چرا باید برای اقامه نماز در اول وقت و آخر شب در سختی باشیم.

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر اضافه کرد: خانه‌های افراد امامزاده یحیی خالی از سکنه است و محلی برای معتادان و خلاف کاران شده است و البته با مکاتباتی که با کمیسیون فرهنگی، نماینده نیروی انتظامی، شهرداری منطقه داشتم، این مسئله مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشکلات مردم برطرف شود.

وی با اشاره به دیگر مشکلات مردم منطقه 16 تصریح کرد: در منطقه 16 مدرسه نخبگان و شاهد وجود دارد، اما اقدام به ثبت نام فرزندان ساکنان مناطق نمی‌کنند، چرا که پول و امکانات بیشتری از آن‌ها‌ مطالبه می‌کنند و مردم نیز مجبورند فرزندان خود را به دیگر نقاط دوردست بفرستند.

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر تاکید کرد: از دیگر مشکلات مردم این منطقه، عدم وجود میدان میوه و تره بار و بافت‌های فرسوده بسیاری است که مشکلات عدیده‌ای را برای مردم بوجود آورده است.

حقانی در تذکر دوم خدو به مسئله ستاد ساماندهی مشارکت اجتماعی اشاره کرد و گفت: ستاد ساماندهی مشارکت اجتماعی مدیریت محله را برای کاهش تصدی گری و افزایش سطح خدمت رسانی به مردم در محلات شهر تهران از گذشته راه اندازی کرده و بسیاری از مسائل فرهنگی محلات به این ساختار واگذار شده اما نکته مهم، مسئله استخدامی این افراد است که حدود 4 هزار نفر در 374 محله شهر تهران و 14 خانه به عناوین مختلف فعالیت دارند و شهرداری تاکید کرده که هیچگونه ارتباط استخدامی برای حضور در این محلات وجود ندارد اما دوگانگی ایجاد شده، به طوری که برخی بیمه هستند و برخی دیگر از بیمه برخوردار نیستند و به همین علت از شهرداری شکایت کرده‌اند و او را محکوم می‌کنند.

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر در ادامه گفت: حدود 7 هزار نف6ر مشمول این مسئله هستند و در شرایط متفاوتی 50، 100 هزار تومان تا 1 میلیون دریافت می‌کنند که این دوگانگی در نحوه برخورد باید برطرف شود.

حقانی در تذکر سوم خود به مسئله بزرگراه شوشتری اشاره کرد و گفت: چند نهاد و سازمان در این بزرگراه دخالت دارند و شهرداری نیز باید منطبق با اسناد توسعه شهری برنامه دوم 5 ساله در این خصوص اقدام کند و البته یازده کیلومتر از بزرگراه شوشتری تکمیل شده و مابقی نیز به صورت زیر گذر در حال تکمیل است. البته باید مالکیت پارک سرخه حصار که بر عهده سازمان منابع طبیعی است و شهرداری باید به این مسئله توجه کند چرا که در سال 73 انی واگلری مالکیت انجام شده، اما از همه مهمتر، امکان سنجی زیست محیطی در این منطقه است که باید با دقت بیشتری بستر سازی محیط زیستی فراهم شود، چرا که در شهرهای جهان این بزرگراه را به صورت روگذر احداث می‌کنند تا دسترسی به پهنه‌های زیست محیطی و زیست‌گاه‌های بکر وجود داشته باشد و باید در این بزرگراه نیز این مسئله رعایت شود تا تردد اتومبیل‌ها صدمه‌ای به زیست‌گاه وارد نیاورد و از شهرداری درخواست می‌کنم برابر ضوابط و قوانین عمل کند.

حقانی در تذکر پایانی خود به مسئله مهمی اشاره کرد و گفت: متاسفانه توهین به اعضای شورای شهر همانند توصیه پزشک قبل از ناهار و قبل از شام ایجاد شده و بنا ندارم زیر قضیه را در حال حاضر مطرح کنم، چرا که آقای دوستی و بقیه از سابقه مدیریتی بنده اطلاع دارند که من از بی‌سیم دستور تبدیل زمین‌های بایر به فضای سبز را صادر کردم و نباید من را متهم به تخریب محیط زیست کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حقانی ، تذکر ، منطقه 12 و 16
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار